Sökning: "kvalitetsstyrning i tjänsteföretag"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden kvalitetsstyrning i tjänsteföretag.
1. Kvalitet - Vägen mot ständiga förbättringar : En studie av kvalitetsarbetet i Posten AB och SKF Mekan AB
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Idag är kvalitet ett viktigt konkurrensmedel i många företag. Koncept som Total Quality Management har utvecklats för att förbättra produkt- eller servicekvalitet och har haft stor påverkan på hur många företag arbetar med kvalitet. LÄS MER
2. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER