Sökning: "kvalitetsstyrning i tjänsteföretag"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kvalitetsstyrning i tjänsteföretag.

  1. 1. Kvalitet - Vägen mot ständiga förbättringar : En studie av kvalitetsarbetet i Posten AB och SKF Mekan AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Camilla Götbrant; Marie Karlsson; [2010]
    Nyckelord :TQM; Six Sigma; ständiga förbättringar; kvalitetsstyrning; ledningssystem; ISO; Deming och Juran.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är kvalitet ett viktigt konkurrensmedel i många företag. Koncept som Total Quality Management har utvecklats för att förbättra produkt- eller servicekvalitet och har haft stor påverkan på hur många företag arbetar med kvalitet. LÄS MER

  2. 2. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lenny Tunedal; [2009]
    Nyckelord :IT; it-strategi; marknadsföring; tjänstemarknadsföring; tjänsteutveckling; tjänsteföretag; tjänst; tjänster; kvalitet; förväntningsgap;

    Sammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER