Sökning: "kvantitativ enkät undersökning"

Visar resultat 36 - 40 av 399 uppsatser innehållade orden kvantitativ enkät undersökning.

  1. 36. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  2. 37. Motivation inför studier : En kvalitativ studie om hur dans kan motivera skolarbete

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Melpomeni Mouratidou; [2022]
    Nyckelord :Dansträning; fritidsaktivitet; motivation; skolarbete.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka studenters upplevelse av dansträning för att stärka sin motivation inför sina studier. Studien undersöker deltagarnas relation mellan dansträning och motivation för skolarbete och hur den relationen kan tolkas. LÄS MER

  3. 38. Employer branding - en intern kommunikationskraft : En kvantitativ undersökning om medarbetares upplevelse av interna kommunikationsstrategier kopplat till employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lisa Nordin; [2022]
    Nyckelord :employer branding; internal communication; employer value proposition; employer branding; intern kommunikation; employer value proposition;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få djupare förstelse och kunskap för om hur medarbetare på ett företag uppfattar arbetsgivarvarumärket och hur det kan bidra till att medarbetare känner ett engagemang för arbetsplatsen som arbetsgivare.  I studien tillämpas en kvantitativ metod med en enkät som skickades ut till en specifik avdelning på ett företag som har 300 anställda tjänstemän. LÄS MER

  4. 39. En enkätstudie om pensionärers matpreferenser i relation till internationella matkulturer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Sam Hjertberg; Lisa Allvin; [2022]
    Nyckelord :Matpreferenser; pensionär; matkultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vilken mat individer väljer är komplext och påverkas av många faktorer. Det har under senare decennier setts ett ökat urval av mat från andra kulturer i Sverige. Globalisering, turism, invandring samt tillgängligheten till media och internet kan tänkas bidra till ökad exponering för internationellt inspirerad mat. LÄS MER

  5. 40. Hur påverkar självförtroende känslan av kontroll? : Hur påverkar spelarens självförmåga dess agens i en skräckspelsupplevelse?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Erik Bodén; Onel Cole Georgis Enwya; [2022]
    Nyckelord :Självförmåga; agens; tidigare kunskap; skräckspel; upplevelse;

    Sammanfattning : I denna undersökning utvecklades ett skräckspel samt en enkät för att besvara frågan: Hur påverkar självförmåga och tidigare erfarenhet agensen som upplevs av spelarna i ett skräckspel? Det samlas också tidigare forskning inom agens och självförmåga för att definiera begreppen och se vad som tidigare gjorts i området. Skräckspelet som utvecklades var baserat till stor del på spelet Slender: The eight pages (Parsec productions, 2012). LÄS MER