Sökning: "kvantitativ enkätundersökning media"
Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden kvantitativ enkätundersökning media.
1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
2. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER
3. Sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer i tillfälliga projektgrupper : En kvantitativ studie som undersöker om grupputvecklingsnivå prediceras utifrån organisationsstöd?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer. För att svara på studiens syfte har följande fråga formulerats: Kan grupputvecklingsnivå prediceras utifrån de 7 aspekter av organisationsstöd?Metoden som används i denna studie är en tvärsnittsundersökningsdesign med en kvantitativ ansats. LÄS MER
4. I en tid av terror : En kvantitativ pilotstudie om studenters oro för ett eventuellt terrordåd i Sverige
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In a time filled with concerns and threats of terrorism, Sweden faces a challenge that demands our full attention. In this critical situation, we have chosen to investigate how students perceive the threat of a potential terrorist attack. LÄS MER
5. Utvecklingsinriktad förändring : En kvantitativ studie av ett pedagogiskt stöd i jämställdhetsintegrering på arbetsmarknaden
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om ett pedagogiskt stöd till medarbetarna kan främja jämställdhetsintegreringen på arbetsmarknaden genom en utvecklingsinriktad förändringsprocess. Kognitiv teori har använts som utgångspunkt med en socialkonstruktivistisk tyngd. LÄS MER