Sökning: "kvantitativ innehållsanalys politisk kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden kvantitativ innehållsanalys politisk kommunikation.
1. The joke is on you. En kvantitativ innehållsanalys av partiskheten i den svenska dagspressen 1952-1992
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Satire plays an essential role in propaganda and is used to criticize power by ridicule and folly. Today, we rarely see political cartoons in the Swedish daily press, but it hasn’t always been that way. LÄS MER
2. “Gilla om du vill ha en valrörelse som handlar om sakfrågor istället för smutskastning” - En kvantitativ innehållsanalys om negativa kampanjer på politiska partiers Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The political strategic communication that involves mapping the opponent's weaknesses and aiming criticism towards the opponent can be found far back in time. How this criticism has been applied is something that has varied, but the phenomenon is often referred to as negative campaigning. LÄS MER
3. Att få valuta för argumenten : En kvalitativ analys av politikers argument för euron.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : 2023 har en debatt om att införa euron åter kommit upp till ytan i Sverige. Men hur argumenterar egentligen enskilda politiker för euron? Skiljer det sig när de argumenterar internt i sitt parti gentemot hur de argumenterar till väljarna? Argumenterar enskilda politiker på ett förenklat vis när de talar till väljarna? Om så är fallet riskerar väljarna att inte få en fullständig bild av frågan. LÄS MER
4. PROFESSIONELL, PERSONLIG ELLER MITTEMELLAN? - En kvantitativ studie på Ebba Buschs närvaro på Instagram.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka Ebba Busch närvaro på Instagram. Teori: Studier I politisk kommunikation på Instagram. Teorier som bygger på Personifiering av politiken, Visual political image och Celebrity politician. Metod: Kvantitativ innehållsanalys. LÄS MER
5. Jakten på politiskt engagemang: En kvantitativ innehållsstudie om hur politiska partier skapar engagemang på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Engagemang på sociala medier inom politisk kommunikation är ett aktuellt forskningsområde för strategisk kommunikation. I det digitala samhället finns det starka incitament för partier att skapa ett högt engagemang på sociala medier för att nå ut med sina politiska budskap. LÄS MER