Sökning: "kvantitativ innehållsanalys reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden kvantitativ innehållsanalys reklam.
16. Anonymitet och språkbruk på internet : En kvantitativ innehållsanalys av svenska kommentarer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Sammanfattning Näthat och nätmobbning är ett utbrett problem på internet som fått mycket medial uppmärksamhet de senaste åren. Många gånger görs också kopplingar mellan anonymiteten på internet och förekomsten av näthat och nätmobbning. LÄS MER
17. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER
18. Kommunikationsstrategier för personlig marknadsföring på Instagram : En studie av Instagramfenomenet @yoga_girl
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Denna uppsats är baserad på mitt intresse för Sociala medier och dess multipla funktion i dagens samhälle. Kommunikation, information och reklam sprids snabbt i de digitala kanalerna och används idag inte bara för privat bruk utan utgör även en ansenlig grund för marknadskommunikation. LÄS MER
19. TV- reklam 1970-2014 : En kvantitativ innehållsanalys av tv-reklam från olika årtionden
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Reklam är något vi möts av hela tiden, överallt. Många gånger förmedlas det till oss utan att vi ens märker det. När jag kollar på tv, blir jag hela tiden störd av de ständiga reklamavbrotten. LÄS MER
20. "Jag litar inte på ett ord de skriver. Det är bara dumheter." : En studie om läsares reaktioner på smygreklam och hur det påverkar tidningarnas trovärdighet.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: I flera magasin har en viss typ av annons blivit allt vanligare. Inbäddad bland redaktionellt material och vanliga helsidesannonser kan man ibland se en annons som vid första anblicken ser ut som redaktionellt material men som i själva verket är en annons. Denna typ kallas för ”advertorial”. LÄS MER