Sökning: "kvantitativ kundundersökning"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kvantitativ kundundersökning.
1. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER
2. Marknadsanalys av proteinstandarder för kvantitativ masspektrometri
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : QPrEST är en ny intern standard för absolut kvantifiering av proteiner utvecklat av företaget Atlas Antibodies AB. I en marknad där det redan finns etablerade standarder kan det vara svårt att konkurrera ut de nuvarande produkterna. LÄS MER
3. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER
4. Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning I dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. LÄS MER
5. Ekologiskt : ett hållbart köpargument?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : dagens näringsliv finns en trend att marknadsföra sitt varumärke som värnande om miljön. Företag visar i allt större utbredning upp sina ekologiska produkter och hur de minskar sin miljöpåverkan. LÄS MER