Sökning: "kvantitativ linneuniversitetet företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kvantitativ linneuniversitetet företagsekonomi.
1. Sprudlande ambassadöreller nitisk kritiker : En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2023 Författare: Alicia Ketabati Augustinsson och Ida Johansson Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Sprudlande ambassadör eller nitisk kritiker - En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor Syfte Syftet med studien är att öka förståelsen för hur undersökning av kandidatupplevelsen kan ligga till grund för utveckling av rekryteringsarbete och employer brand i offentlig sektor. Syftet nås genom att samla in information om kandidaters upplevelse av rekryteringsprocessen i en kommun under en specifik tidsperiod. LÄS MER
2. Är budgetens kritik rättfärdigad? Budgetens roll och framtidsutsikter inom ekonomistyrningen i Sverige : En kvantitativ enkätstudie med 226 budgetansvariga (VD:ar, ekonomiansvariga & controllrar...) från medelstora och stora svenska företag.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Med fokus på medelstora och stora svenska företags budgetanvändning syftar denna studie att kartlägga budgetens roll och framtidsutsikter. Detta genom att ta reda på i vilken omfattning budgeten används samt budgetansvarigas uppfattning samt nytta av styrverktyget. LÄS MER
3. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER
4. Identifying Reflexivity
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Abstract Master thesis in Business Administration, School of Business and Economics Linnaeus University 4FE17E VT2022 Authors: Eric Månsson & Marcus Nykvist Supervisor: Magnus Willesson Examiner: Christopher von Koch Title: Identifying Reflexivity Keywords: Reflexivity, EMH, AMH, fundamental value, market value, feedback loop, cognitive function, manipulative function. Background: Current economic theory describes the risks the financial markets face as exogenous in nature. LÄS MER
5. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER