Sökning: "kvantitativ marknadsundersökning"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden kvantitativ marknadsundersökning.
11. "Så nära men ändå så långt borta" : – en studie om hållbar destinationsutveckling på Sandhamn
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Sustainable destination development has in recent years become an increasingly important concept for tourism destinations. A destination must take into account the environment if it wants to continue being a successful tourism destination in the future. LÄS MER
12. Samband mellan Identitet & Image - En studie av Centerpartiet
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Under de senaste decennierna har de politiska kampanjerna blivit alltmer professionella och de politiska partierna bör därför likt företagen förlita sig på etablerade marknadsföringsteorier. När politiska partier ska påverka sina väljare är sambandet mellan organisationsidentitet och image viktigt då identiteten ska återspeglas i den image som väljarna har av partiet. LÄS MER
13. Varför städar vården? - En undersökning av landstingens ”FM-perspektiv”
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion; Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI)Sammanfattning : Problemställning: Den övergripande frågeställningen är hur landstingens attityd är till att tillämpa ett ”FM-perspektiv”. Syfte: Studera och analysera hur landstingen hanterar sin stödverksamhet. LÄS MER
14. Miljömässigt kundbeteende? Kikaboni : Att differentiera sig på en marknad med syfte att sälja miljö- och hälsovänliga småbarnskläder via internet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det samhälle vi lever i idag ser inte ut som det gjorde när våra fäder och deras generation växte upp. Utvecklingen har gjort att både globaliseringen och speciellt tekniken som berör information och kommunikation har tagit ett stort steg framåt.Tack vare teknikutvecklingen får många personer tillgång till en ny typ av information. LÄS MER
15. Marknadsstudie för att kartlägga kulturskillnader i Sverige kontra Norge
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Impact AB är ett nystartat företag som specialiserat sig på att rekrytera svensk personal till norska företag.Impact AB inriktar främst sin verksamhet mot företag med 30-500 anställda inom teknik, ekonomi och försäljningsområdet som har ett behov av att anställa akademiker. LÄS MER