Sökning: "kvantitativ marknadsundersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden kvantitativ marknadsundersökning.

  1. 11. "Så nära men ändå så långt borta" : – en studie om hållbar destinationsutveckling på Sandhamn

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Millevik; Mardini Waed; Kovacic Daria; [2011]
    Nyckelord :Sandhamn; Sustainable tourism; Sustainable development.; Sandhamn; Hållbar turism; Hållbar utveckling; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Sustainable destination development has in recent years become an increasingly important concept for tourism destinations. A destination must take into account the environment if it wants to continue being a successful tourism destination in the future. LÄS MER

  2. 12. Samband mellan Identitet & Image - En studie av Centerpartiet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Berg; David Svenbrink; [2011]
    Nyckelord :Identitet; organisationsidentitet; image; organisationsimage; samband mellan identitet image;

    Sammanfattning : Sammanfattning Under de senaste decennierna har de politiska kampanjerna blivit alltmer professionella och de politiska partierna bör därför likt företagen förlita sig på etablerade marknadsföringsteorier. När politiska partier ska påverka sina väljare är sambandet mellan organisationsidentitet och image viktigt då identiteten ska återspeglas i den image som väljarna har av partiet. LÄS MER

  3. 13. Varför städar vården? - En undersökning av landstingens ”FM-perspektiv”

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion; Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI)

    Författare :Björn Renwert; Marcus Dahlberg; [2010]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Problemställning: Den övergripande frågeställningen är hur landstingens attityd är till att tillämpa ett ”FM-perspektiv”. Syfte: Studera och analysera hur landstingen hanterar sin stödverksamhet. LÄS MER

  4. 14. Miljömässigt kundbeteende? Kikaboni : Att differentiera sig på en marknad med syfte att sälja miljö- och hälsovänliga småbarnskläder via internet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JESSICA SOERGEL; MIKAELA STERNER; [2010]
    Nyckelord :uppförandekod code of conduct; e handel; forum; ekologiska kläder; rättvisemärkta kläder; konsumentbeteende; blogg; prissegment; småbarn; näthandel;

    Sammanfattning : Det samhälle vi lever i idag ser inte ut som det gjorde när våra fäder och deras generation växte upp. Utvecklingen har gjort att både globaliseringen och speciellt tekniken som berör information och kommunikation har tagit ett stort steg framåt.Tack vare teknikutvecklingen får många personer tillgång till en ny typ av information. LÄS MER

  5. 15. Marknadsstudie för att kartlägga kulturskillnader i Sverige kontra Norge

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Ingenjörshögskolan

    Författare :Jenny Carlsson; Frida Persson; [2009]
    Nyckelord :ta kontakt; marknadsundersökning; rekryteringsföretag;

    Sammanfattning : Impact AB är ett nystartat företag som specialiserat sig på att rekrytera svensk personal till norska företag.Impact AB inriktar främst sin verksamhet mot företag med 30-500 anställda inom teknik, ekonomi och försäljningsområdet som har ett behov av att anställa akademiker. LÄS MER