Sökning: "kvantitativ marknadsundersökning"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden kvantitativ marknadsundersökning.

  1. 16. Kund- och marknadsundersökning för ”Rent Hus” : en studie om behov, attityder, förväntningar, tjänstekvalitet samt köpprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Evelina Svantesson; Marie Thelander; [2009]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; kundundersökning; Rent hus; lokalvårdsföretag; hushållsnära tjänster;

    Sammanfattning : Människor utsätts idag för så mycket information och intryck att de tvingas vara selektiva i vad de uppmärksammar och påverkas av i det eviga mediebruset. Därför måste företags marknadsföring utmärka sig gentemot konkurrenterna. LÄS MER

  2. 17. Är rättvisemärkt värdeskapande? : en kvantitativ undersökning ur ett studentperspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Maria Hällman; Johannes Lindmark; [2008]
    Nyckelord :Rättvisemärkt; Fairtrade; värdeskapande; Corporate Social Responsibility; marknadsföringsmix; marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Background: There is no guarantee that products should be equitable produced. Many products in today's trade is produced by minors, resulting in poor working environment, and gives the workers low payment. Fairtrade is the only label on the market that ensures that farmers receive fair payment for their products. LÄS MER

  3. 18. Klimatkompensering : Guldet som blev till sand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andreas Svensson; Mattias Johansson; [2008]
    Nyckelord :klimatkompensering; kvantitativ marknadsundersökning; marknadskommunikation; flyg- och resebranschen;

    Sammanfattning : En ny trend inom flyg- och resebranschen är ett system som tillåter flygresenärerna attkompensera för de utsläpp som resan medför. Det har dykt upp en rad olika organisationersom flyg- och resebolagen använder sig av som återför de pengar som flygresenären betalar iavgift, till projekt som verkar för att skapa en bättre miljö. LÄS MER

  4. 19. il Nuovo : Språngbrädan för oetablerade designers inom modeindustrin

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Martin Cederquist; Veronica Gyllenram; Åsa Odén; [2008]
    Nyckelord :oetablerade designers; personligt mode; detaljistföretag;

    Sammanfattning : Vi går Butikschefsprogrammet med inriktning mot mode och textil och har valt att utarbetaen affärsidé. Uppsatsens ämne är till viss del redan givet i och med vår utbildning,där arbetet ska ha en inriktning mot detaljhandeln. LÄS MER

  5. 20. Räntebeläggning av periodiseringsfond – en kvalitativ förstudie av dess påverkan på mindre företag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helén Sjölund; Petra Andersson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Periodiseringsfonder räntebelades från och med januari år 2005. När beslutet skulle tas fördes en diskussion kring i vilken utsträckning räntebeläggningen av periodiseringsfonder påverkar företag där åsikterna är vitt skilda. LÄS MER