Sökning: "kvantitativ marknadsundersökning"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden kvantitativ marknadsundersökning.
21. Sudenters val av nattklubb : En uppsats om studenters nattklubbsvanor i Karlstad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Nattklubbslivet i Karlstad ser idag helt olika ut vid en jämförelse mellan torsdagar och helgdagar. På torsdagar har Arena mest gäster medan Nöjesfabriken och Blue Moon Bar har de flesta gästerna på helger. LÄS MER
22. Tiden är ute... : En marknadsundersökning för Ur & Penn
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Klockbranschen är idag utsatt för stor konkurrens då tiden kan avläsas på ett eller annat sätt överallt, vilket gör att ett armbandsur inte längre är nödvändigt för att veta hur mycket klockan är. Ur & Penn försöker få armbandsur att uppfattas som en accessoar som varieras efter tillfälle. LÄS MER
23. Eget hus är en dröm, lägenhet är som ett fängelse. : En marknadsundersökning om den framtida bostadsmarknaden i Umeå.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Eget hus är en dröm, lägenhet är som ett fängelse” En marknadsundersökning om den framtida bostadsmarknaden i Umeå. Problem: Hur vill umeåbor att hus skall se ut i framtiden och vad påverkar preferenserna och planerna inför dessa köp? Syfte: Övergripande avser vi att diskutera hur hushållens preferenser av bostäder ser ut och vilka faktorer som påverkar dessa. LÄS MER
24. Mobil marknadsföring
Master-uppsats, InformatikSammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut begreppet mobil direktreklam samt att genom en marknadsundersökning ta reda på om det för Stadiums kunder finns något intresse att ta del av erbjudanden och information om olika händelser genom SMS-meddelanden. Det är tänkt att denna information kan variera beroende på vilket område medlemmen befinner sig i, det vill säga riktad lägesbunden direktreklam. LÄS MER
25. E-handel med Kläder : en marknadsundersökning
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : ABSTRACT Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers, on E-business with clothes. Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey. LÄS MER