Sökning: "kvantitativ metod H M"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod H M.

  1. 1. H&M - det hållbara valet? : En fallstudie av H&Ms CSR-kommunikation via Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Amanda Sjökvist; Ann-Sofie Tjernberg; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Kommunikation; H M; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Under de senaste åren har H&M utsatts för kritik från många håll. De har anklagats för att inte alltid handla etiskt eller ta sitt sociala ansvar och har bland annat anklagats för rasism och greenwashing. LÄS MER

  2. 2. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet och varumärke : En analys av Nikeoch H&M:s CSR Strategier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rohey Secka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur Nike och H&M har använt CSR som en kommunikationsstrategi för att bygga starka varumärken genom deras kollektioner “Move to Zero” och "Buttons with Impact”. Syftet var även att undersöka hur deras CSR strategier har nått ut till konsumenterna ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Vuxna patienters upplevelse i samband med palliativ vård - en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :M. Bisharo Abdikadir; Warsame H. Ubah; [2021]
    Nyckelord :Adult patient; experience; literature review; palliative care.; litteraturöversikt; palliativ vård; upplevelse; vuxen patient.;

    Sammanfattning : BakgrundPalliativ vård handlar om att lindra lidandet hos patienter med obotlig sjukdom samt att tillgodose deras fysiska, psykosociala och existentiella behov för att främja patientens livskvalitet. Den palliativa vården ska byggas på fyra hörnstenar: symtomlindring, samarbete, kommunikation och stöd till närstående. LÄS MER

  5. 5. En skönhet klär i patriarkalastrukturer : En kvantitativ textanalys av H&Ms porträttering av kvinnokroppen ur genus- och feministiskt perspektiv

    L3-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Esther Muijs; Elsa Skagersten; Emma Landén Lavendell; Elza Cedergren; [2020]
    Nyckelord :Gender; feminism; the female body; H M; Instagram; Genusvetenskap; Feminism; Kvinnokroppen; H M; Instagram.;

    Sammanfattning : Denna studie är skapad för Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet på Karlstad Universitet. Uppsatsen skriven på B-nivå, det vill säga 7,5 högskolepoäng. LÄS MER