Sökning: "kvantitativ metod stockholms Universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden kvantitativ metod stockholms Universitet.
1. Informationssystem anpassade för nöjesparker utifrån säsongsanställdas perspektiv; En studie av användbarhet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Inom organisationer och företag har IT-stöd blivit allt viktigare för organisationens konkurrenskraftighet och för att upprätthålla effektiva processer. En viktig aspekt i utvecklingen av IT-system är användbarhet. LÄS MER
2. Prokrastineringen och arbetsmiljöns samband med passiv arbetsplatsinlåsning : -En kvantitativ studie på förvärvsarbetare
Master-uppsats, Stockholms universitet/Arbets- och organisationspsykologiSammanfattning : Arbete är en betydande del av en människas identitet. Statistik har visat på att en fjärdedel befinner sig i en bransch eller på en arbetsplats som de inte längre uppskattar. Denna studie avsåg att undersöka prokrastineringens, kravets, kontrollens och det sociala stödets betydelse för passiv arbetsplatsinlåsning. LÄS MER
3. Effekten av hälsoundervisning i grundskolan : En kvantitativ studie om hälsoundervisningens effekter på tobakskonsumtion och ungdomars psykiska välmående
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Tobaksbruket hos ungdomar har minskat senaste tiden men är fortfarande på höga nivåer. Under tidiga tonåren sker oftast tobaksdebuten som ger indikationer på att det bör implementeras hälsofrämjande arbeten under skoltiden. LÄS MER
4. Den upplevda hälsan i samband med pandemin hos äldre personer över 65 år : en kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Coronaviruset (covid-19) medförde att Folkhälsomyndigheten 2020 införde rekommendationer för att minska smittspridningen i samhället. Den äldre befolkningen blev extra utsatt på grund av att de tillhörde riskgruppen att bli allvarligt sjuk. LÄS MER
5. Matematik - lätt eller svårt, vad tycker du? : En kvantitativ studie i åk 6 kring elevers uppfattningar om matematik och dess olika områden i det centrala innehållet i matematik för åk 4–6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka elevers uppfattningar om de olika områdena i det centrala innehållet i matematik för åk 4-6. Syftet är även att undersöka hur elever anser att matematikundervisningen ska utformas, hur eleverna upplever att de får stöd och hjälp i de områden de anser svåra. LÄS MER