Sökning: "kvantitativ undersökning attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 174 uppsatser innehållade orden kvantitativ undersökning attityder.

  1. 1. Hög närvaroprocent på idrottslektioner i skolan, men deltar eleverna i undervisningen? : En kvantitativ undersökning som undersöker elevers delaktighet i praktisk undervisning på idrottslektioner

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Simon Gudmundsson; Nicolaus Elfström; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och Frågeställningar Syftet med denna studie var att ta reda på hur stor andel av eleverna som går på idrottslektioner fast de inte är praktiskt involverade och deltar i undervisningen. Vi ville också undersöka varför dessa elever avstår från att delta i undervisningen och om vissa delmoment påvisar större avvikelser inom idrott och hälsa. LÄS MER

  2. 2. Attityder inom vertikal odling : en undersökning på Uppsalastudenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Viktor Evestam; [2023]
    Nyckelord :Vertikal odling; Attityd; Uppsala; Student; Innovation;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vilka attityder som finns till vertikal odling hos civilingenjörsstudenter inom programmet System i teknik och samhälle (STS) på Uppsala universitet. Studien undersöker olika affärsmodeller för vertikal odling och huruvida de ger upphov till skillnader i attityd hos STS-studenter och analyserar vad dessa attityder baseras på. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Bristande kunskaper inom hållbarhetsredovisning bland studenter och nyexaminerade : En kvantitativ undersökning om behovet av en förbättrad ekonomiutbildning

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Al Masudi; Ghada Baraq; Jenny Aho; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; CSRD-directive; GRI; New institutional theory; Isomorphism; Professionalism; CPD; Hållbarhetsrapportering; CSRD-direktiv; GRI; Nyinstitutionell teori; Isomorfism; Professionalism; Kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka vilken uppfattning ekonomistudenter och nyexaminerade ekonomer har om hållbarhetsredovisning. Vidare kommer studien att belysa de kunskaper och kompetenser som ekonomistudenterna och nyexaminerade ekonomer har gällande hållbarhetsrapportering. LÄS MER