Sökning: "kvantitativa innehållsanalys twitter"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kvantitativa innehållsanalys twitter.

  1. 1. Svenska Spels marknadskommunikation i sociala medier : En flermetodsstudie av Svenska Spels kommunikation på Facebook och Twitter.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Philip Jarny; Anton Nordström; [2021]
    Nyckelord :Svenska Spel; samhällsnytta; hållbart spelande; marknadskommunikation; sociala medier; Facebook; Twitter.;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka Svenska Spels marknadskommunikation, såsom det kommer till uttryck i företagets sociala medier. Mer precist handlar det om att belysa Svenska Spels marknadskommunikation på Facebook och Twitter med avseende på faktorer som relaterar till frågor som har att göra med hållbarhet och samhällsnytta. LÄS MER

  2. 2. Så lyckas du på LinkedIn : – En kvantitativ och kvalitativ studie av kommunikation på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Forsberg; Ludvig Sjöstedt; [2019]
    Nyckelord :Uses and gratifications approach; Content marketing; Influencers; e-WOM; LinkedIn;

    Sammanfattning : Organisationer använder sig ofta av flera olika sociala media för att nå ut till sina målgrupper, då en lyckad kommunikation har visat sig öka omsättningen (Okazaki,Katsukura och Nishiyama, 2007). Men det finns ännu ganska lite forskning om varför viss kommunikation lyckas nå ut med sitt budskap. LÄS MER

  3. 3. Orosmoln hopar sig och fåglarna kvittrar : Kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av inlägg om mässling och vaccin på Twitter

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Elin Sarfati; [2018]
    Nyckelord :Measles; Vaccine; Media and Health; Risk; The Public Sphere; Participation; Twitter; Content analysis; Post-truth; Social Media; Mässling; Vaccin; Media och Hälsa; Risk; Offentliga Sfären; Deltagande; Twitter; Innehållsanalys; Post-truth; Sociala Medier;

    Sammanfattning : This essay examines tweets published during a measles outbreak in January 2018 with the purpose of highlighting the division among tweets positive and negative toward vaccine, the use of sources and arguments as well as what risks are expressed and how the tweets relate to research and media. The study conducted is based on a combination of a quantitative content analysis followed by a qualitative content analysis. LÄS MER

  4. 4. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 5. Twitterstormen - Om samspelet mellan mediala aktörer i offentliga samtal

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Andersson; Jonas Kvarnerot; [2014]
    Nyckelord :genus; twitter; offentlighet; debatt; medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med nya teknologiska landvinningar skapas fler möjligheter till diskussion och debatt, och Jürgen Habermas offentlighetsteori är fortfarande en viktig grundpelare när vi talar om opinionsbildning och offentlighet. Men tack vare internet och alla dess möjligheter har nya arenor skapats där åsiktsbildningens möjligheter utökats enormt. LÄS MER