Sökning: "kvinnor upplevelser konsumtion"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kvinnor upplevelser konsumtion.
1. VAD SÄGER DINA KLÄDER? En studie om unga kvinnors upplevelser av kläder som identitetsskapande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen för sambandet mellan klädval och identitetsskapande bland unga kvinnor. Målet är att undersöka hur klädval bidrar till konstruktionen och uttrycket av identitet inom denna specifika grupp. LÄS MER
2. Limited edition : En kvalitativ studie om Limited editions påverkan på konsumenters upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställningar: Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett kognitivt dissonansperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Knapphetsperspektiv? Hur uppfattar konsumenter Limited edition ur ett Unikhetsperspektiv? Syfte: Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur artificiellt skapad brist påverkar konsumenters upplevelser. Metod: I denna studie har en kvalitativ metod använts i form av fokusgrupper. LÄS MER
3. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER
4. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER
5. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER