Sökning: "lägerelden"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lägerelden.

  1. 1. "När man tar steget från lägerelden så får man söka andra lägereldar" : Internt rekryterade chefers upplevelser av hur det är att leda före detta kollegor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Staxäng Caroline; Bartholdsson Gunilla; [2014]
    Nyckelord :Internal recruitment; first line manager; leader experience; LMX; Internrekrytering; förstalinjens chef; ledarerfarenhet; LMX;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka nytillsatta förstalinjes chefers upplevelser i en nyskapad tjänst, som benämns funktionschef, med 50 procent arbete i produktionen och 50 procent chefsuppgifter. Cheferna har tillträtt tjänsten internt och har ingen erfarenhet av ledarskap sen tidigare. LÄS MER

  2. 2. Storytelling : En framgångsrik historia

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :CHARLOTTE KARLSSON; MARINA USPOR; [2011]
    Nyckelord :storytelling; expert; storytelling; expert; consumer and branch experience; konsument och branschvana;

    Sammanfattning : Berättelser och historier har sedan urminnes tider förtrollat och fängslat människor. Förr itiden samlades människor runt lägerelden för att ta del av berättelser, idag samlasmänniskor runt varumärken. LÄS MER

  3. 3. Lägerelden : Betydelsen av känslor och emotioner för reklamvärldens skapelser. En studie i kreativitet hos en reklambyrå.

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Carl Johan Holmqvist; [2010]
    Nyckelord :Social anthropology; creativity; creatives; advertisement; media; phenomena; phenomenology; feelings; emotions; intuition; the unconscious; Socialantropologi; kreativitet; kreatörer; reklam; media; fenomen; fenomenologi; känslor; emotioner; intuition; det omedvetna;

    Sammanfattning : Denna studie är grundad i intervjuer som ägde rum på en reklambyrå. Studiens syfte är att utforska innebörden av 'kreativitet' i reklamvärlden. I intervjuerna betonade informanterna i synnerhet vikten av att reklam kommunicerar genom känslor och emotioner. LÄS MER