Sökning: "läkemedel marknadsföring"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden läkemedel marknadsföring.

  1. 21. Marknadsföringsstrategier inom läkemedelsbranschen : Fallstudie av Serono Nordic

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Törnquist; Susanne Matsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mycket av den moderna sjukvården bygger på ett omfattande användande av läkemedel. Inom läkemedelsbranschen är det en förutsättning att produkterna håller en hög kvalitet eftersom de påverkar användarnas hälsa. LÄS MER

  2. 22. Functional Foods-når hälsobudskapet ut?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Britt Louise Er Huggare; Sara Bond; Henrik Kinnerup; Josefin Larsson; [2005]
    Nyckelord :functional foods; hälsobudskap; kommunikation; förpackning; marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att ge en ökad förståelse för hur hälsobudskapet kan kommuniceras på förpackningar och i marknadsföring för att underlätta att budskapet når ut till konsumenterna. Vi har använt oss av en deduktiv ansats för att ta fram antagande om hur functional foodsföretag effektivt ska kommunicera sitt hälsobudskap. LÄS MER

  3. 23. Marknadsföring av receptbelagda läkemedel

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Broo; Henrik Welke; [2000]
    Nyckelord :Business studies; läkemedel; marknadsföring; segmentering; positionering; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera de marknadsföringsstrategier som ett läkemedelsbolag använder sig av samt hur ledamöter i expertgrupper uppfattar den marknadsföring som erhålls. Data samlades in genom personliga intervjuer. LÄS MER