Sökning: "länsförsäkringar personal"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden länsförsäkringar personal.
1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER
2. Immateriella tillgångar : En studie om kreditansökan av företag med en stor andel immateriella tillgångar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Att driva ett företag innebär att investera pengar i en framtid som är osäker men som förhoppningsvis kommer att ge en vinst. Företag behöver kapital för att kunna investera i bland annat marknadsföring, lager, forskning, utveckling och utbildning av personal. LÄS MER
3. Den fysiska banken blir virtuell - en studie av bankanställdas förhållningssätt till e-banking i Länsförsäkringar Skåne, Forex Bank & Handelsbanken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Studiens syfte är att undersöka hur strategier kring e-banking påverkar tre tillfrågade bankers nuvarande banktjänstemän i deras dagliga arbete, för att vidare bygga på den forskning som har gjorts inom e-banking och komplettera forskningen om anställdas förhållningssätt till fenomenet. Metod Studien utfördes med en kvalitativ forskningsstrategi där semi-strukturerade intervjuer via personlig kontakt, samt telefonintervjuer användes för att samla in primärdata. LÄS MER
4. Evaluating a corporate strategy : a case study of Länsförsäkringar
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The Swedish agricultural sector is currently undergoing a substantial structural change. The number of farm enterprises is continuously decreasing and the average farm size is increasing. In combination with increasing number of competitors in the insurance market, the competitive rivalry within this market has increased significantly. LÄS MER
5. Rekrytering och sociala medier - Om konsten att hitta rätt person till rätt jobb på rätt ställe : En fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens rekryteringsprocess
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Den vanligaste rekryteringsvägen är genom informella kontakter och spontanbesök är den näst vanligaste vägen. Arbetsförmedlingen (AF) som rekryteringsväg minskar ständigt och sociala medier används allt mer som rekryteringsverktyg. Många företag har svårt att rekrytera personal med rätt kompetens. LÄS MER