Sökning: "länsförsäkringar strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden länsförsäkringar strategi.

  1. 1. Strategi och struktur inom den Svenska Bankbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rickard Björk; Kenny Hansson; [2018]
    Nyckelord :Organisationsstruktur; konkurrensstrategi; decentralisering; centralisering; isomorfism; Svanska Handelsbanken AB; Länsförsäkringar Bank AB;

    Sammanfattning : I dagsläget finns det en hel del forskning kring både strategi och struktur var för sig men inte lika mycket kring hur de båda förhåller sig till varandra och hur de samspelar. Detta skulle vi säga är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  2. 2. Evaluating a corporate strategy : a case study of Länsförsäkringar

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Helena Andersson; Gustaf Jansson; [2012]
    Nyckelord :Customer value; Insurance company; Service sector; Strategic drift; Strategy;

    Sammanfattning : The Swedish agricultural sector is currently undergoing a substantial structural change. The number of farm enterprises is continuously decreasing and the average farm size is increasing. In combination with increasing number of competitors in the insurance market, the competitive rivalry within this market has increased significantly. LÄS MER

  3. 3. Länsförsäkringar Bergslagen - Förutsättningar för komkurrensfördelar? :  

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Mikael Hovberg; Abdulla Ahmed Ibrahim; Sohlberg Jill; [2011]
    Nyckelord :Länsförsäkringar Bergslagen; ömsesidigt försäkringsbolag; kundlojalitet; konkurrensfördelar.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med studien är att få en förståelse om hur LF Bergslagen arbetar för att generera konkurrensfördelar och om det finns en koppling till rådande teorier om ämnet. Slutligen vill vi komma med förslag på andra metoder som resulterar till konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. Managing Customer Loyalty through Direct Marketing : A Case Study of the Relationship between Länsförsäkringar Kalmar Län And Their Beneficiary Customers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Petter Cederbrink; Magnus Lövsund; [2009]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Direct Marketing; Relationship Marketing; CRM; Kundlojalitet; Direkt marknadsföring; Relationsmarknadsföring; CRM;

    Sammanfattning : Background: LF is active in three markets: Property & casualty insurance, pension and banking. The main objective for such a strategy is to differentiate by offering all the services to the customer who can enjoy the benefits of having their whole personal economy at one place. LÄS MER

  5. 5. Kritiska framgångsfaktorer för strategiimplementering - utifrån ett ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mathias Klasén; Anders Sundler; [2009]
    Nyckelord :Strategiimplementering; Strategi; Implementering; Kritisk framgångsfaktor;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Trots att det idag är välkänt att implementeringen av strategin är oerhört viktig läggs fortfarande störst fokus vid analysfasen. Då det ej finns vedertagen teori inom ämnet strategiimplementering finns ej en tydlig bild över kritiska framgångsfaktorer för strategiimplementering. LÄS MER