Sökning: "lär genom upprepning"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lär genom upprepning.

  1. 1. Kooperativt lärande för elever i språklig sårbarhet : En studie baserad på verksamhetspraxis

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Cheryl Frode; Sara Pålsson; [2019]
    Nyckelord :Cooperative learning; linguistic vulnerability; inclusion; language development; language impairment; Kooperativt lärande; språklig sårbarhet; inkludering; språkutveckling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker några pedagogers upplevelser av hur kooperativt lärande fungerar för elever i språklig sårbarhet. Syftet med studien är att undersöka hur några pedagoger uppfattar det kooperativa lärandets möjligheter och hinder för elever i språklig sårbarhet. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers arbete med ordförråd i förskolan : En studie av förskolepedagogers arbete i grupper med flerspråkiga barn.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Helene Jonasson; Shiva Dabiri; [2013]
    Nyckelord :skolspråk; ordförråd; flerspråkighet; stöttning; ordförklaring;

    Sammanfattning : I den här undersökningen har tre förskolepedagogers språkutvecklande arbete i grupper med flerspråkiga barn följts under fyra samlingar. Anledningen till att vi valt att studera just samlingstillfället är att det enligt skolverket räknas som undervisning - inlärning under systematiska former. LÄS MER

  3. 3. Vad är det vi sjunger? En studie om förskolebarns uppfattningar av texter i barnlåtar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Joakim Hansson; Per Östberg; [2010]
    Nyckelord :barnsång; estetik; musikanalys; pedagogik;

    Sammanfattning : Examensarbetet handlar om hur barn uppfattar texten i låtarna som de sjunger i förskolan.Arbetet innefattar även en undersökning av hur pedagoger i förskolan för ett samtal med barnenkring låttexter. Undersökningsmaterialet baserades på två förskolor i Skåne där vi har arbetatmed kvalitativa forskningsmetoder. LÄS MER

  4. 4. "Jag tycker man ska tjata om en sak. Jag lär mig bäst om jag hör saker." Ett undervisningsförsök med jämförelse av olika arbetsmetoder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Caroline Gudmé; Sannie Nilsson; [2008]
    Nyckelord :undervisningsförsök; arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om ett undervisningsförsök där en klass i årskurs sex har blivit indelad i två grupper. Vi bedriver under tre lektioner, i varje grupp, två olika typer av undervisning, där grupp 1 får undervisning genom att lyssna, läsa, skriva och rita och grupp 2 får undervisning genom att sjunga, göra rörelser, dramatisera och arbeta med lera. LÄS MER

  5. 5. Varför ska jag lära mig att läsa och skriva? : Barns tankar om sin läs- och skrivinlärning

    Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Monica Lennartsson; Fanny Hesslegård; [2008]
    Nyckelord :Barns tankar; Läs- och skrivinlärning;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med detta examensarbete har varit att klargöra vilka tankar sexåringar har kring sin läs- och skrivinlärning. Syftet har mynnat ut i två frågeställningar, sexåringars tankar kring betydelsen av att lära sig läsa och skriva och hur sexåringar anser att de lär sig läsa och skriva. LÄS MER