Sökning: "lära av sina misstag"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden lära av sina misstag.

  1. 21. ”See something, say something” : - En kvalitativ undersökning om arenaansvarigas arbete kring säkerhetsinteraktion med besökare.

    Magister-uppsats, Institutionen för miljö- och livsvetenskaper

    Författare :Angélica Olofsson; [2013]
    Nyckelord :Arenas; visitors; safety; spectators; communication; risk analysis; Arenor; kommunikation; säkerhet; riskanalys; besökare; publik;

    Sammanfattning : Historiska tragedier har visat på den potentiella faran och de allvarliga och ibland tragiska konsekvenser som kan uppstå på arenor och platser där det vistas många människor. I en publik finns alla typer av människor representerade och det finns flera utmaningar kring att kommunicera säkerhet till en bred målgrupp som har fokus på upplevelsen av evenemanget. LÄS MER

  2. 22. Vårdgivares erfarenheter av patientnämndens arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Eva Larsson; [2013]
    Nyckelord :systemteori; ; patientsäkerhet; vårdkvalitet; kommunikation; organisationskultur; återkoppling; kvalitetsförbättring; hälso- och sjukvårdsadministration;

    Sammanfattning : För att öka kvalitets- och patientsäkerhetsarbetet inom hälso- och sjukvården är patientnämnderna ett betydelsefullt hjälpmedel. Kontakter mellan patientnämnden och vårdverksamheterna sker exempelvis genom återkoppling av patienters åsikter om sina kontakter med vården. LÄS MER

  3. 23. Kan managementkonceptet LEAN stödja lärande i en organisation?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Agneta Häll; [2012-11-27]
    Nyckelord :LEAN; lärande i organisationer; ledarskap;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om ledningsfilosofin The Toyota Way och verktygslådan LEAN; • Stödjer lärande i en organisation, samt • Om ledarens roll för lärande är en viktig kompetens, utifrån teorier om lärande och ledarens roll för lärande i organisationer. Specifika frågeställningar är; • Stödjer Volvokoncernens ledarkompetenser ett LEAN ledarskap, samt • Är ledarens roll för lärandet en viktig kompetens och hur uppfattar ledarna de faktiska förutsättningarna för ett LEAN ledarskap? Teori: Wengers, teori om Communities of Practice, Targama & Sandbergs teori om Ledning och förståelse. LÄS MER

  4. 24. Att lära av sina misstag- en studie kring klagomålsarbete ur ett processförbättringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Linnåsen; Cecilia Bertilsson; Helena Kobel; [2012]
    Nyckelord :tjänstekvalitet; klagomålsarbete; processförbättringsarbete och hotell; Social Sciences;

    Sammanfattning : Misstag är oundvikliga och därför är det viktigt att företaget har system för att hantera klagomål. Dock klagar missnöjda kunder sällan när de upplever problem. Informationen från klagomål är ett sätt för företaget att bli medveten om problem i organisationen. Därför bör företag uppmuntra sina kunder till att klaga. LÄS MER

  5. 25. "Komplimanger slutade att delas ut efter högstadiet" : En studie om elevers upplevelse av respons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Britta Häggmark; [2011]
    Nyckelord :Feedback; comments; process-oriented working method; Swedish language; education; respons; kommentarer; rättning; processinriktat; processorienterat; svenska; pedagogik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilken syn elever har på den skrivna responsen de får av svenskläraren. Responsgivandet är en stor del av lärarens arbetsuppgifter, och det är därför viktigt att veta hur eleverna mottar och förstår kommentarerna. Det är också viktigt för läraren att veta hur synen skiljer sig mellan olika elever. LÄS MER