Sökning: "lärande engelska språk"

Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden lärande engelska språk.

  1. 21. Teaching English via Fiction : A phenomenographic study of teachers’ perceptions about using fiction to teach English

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Edith Anyim Fon; [2022]
    Nyckelord :Fiction; digital fiction; texts; multimodal texts; and contexts; teaching methods; EFL.; Fiktion; digital fiktion; texter; multimodala texter och sammanhang; undervisningsmetoder; engelska som främmande språk.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine and identify the different ways in which secondary and upper secondary school teachers perceive the use of fiction to teach English as well as their beliefs about the outcome or benefits of doing so. Five secondary and upper secondary school teachers in Sweden who teach English as a foreign language were interviewed about how they use fiction to teach English. LÄS MER

  2. 22. Socialization and linguistic confidence development in ESL learners through MMORPGs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Andersson; Sabirin Hussein Mohamed; [2022]
    Nyckelord :MMORPS; Socialication skills; linguistic confidence; motivation; gamer interaction; ESL; EFL;

    Sammanfattning : Gaming is an activity that many second language students engage in during their free time, however, games are for more than just playtime. The aim of this literature study is to analyse in what way MMORPGs can have a positive impact on ESL and EFL learners' confidence in using English as well as help develop socialization skills. LÄS MER

  3. 23. Transspråkande - att använda flerspråkighet i engelskundervisning

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Anette Rasmusson; [2022]
    Nyckelord :translanguaging; transspråkande; flerspråkighet; interkulturalitet; engelskundervisning;

    Sammanfattning : Detta är ett utvecklingsarbete som genomförts vid Luleå tekniska universitet i utbildningen Kompletterande Pedagogisk utbildning (KPU) höstterminen 2021. Syftet med utvecklingsarbetet är att synliggöra och förstå hur elevers kunskaper och särskilt ordförråd i engelska kan utvecklas med stöd av flerspråkighet i undervisningen i årskurs 8 samt hur eleverna har uppfattat arbetet med flerspråkighet i engelskundervisningen. LÄS MER

  4. 24. Ett litet folkbibliotek och dess språkliga och sociala rum : Och hur samhällets vardagsrum påverkas av en tillfällig stängning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Melanie Engels; [2021]
    Nyckelord :Andraspråksförvärv; flerspråkighet; flerspråkighetens synlighet; lingvistiskt landskap; sociala rum; språkkombinationer;

    Sammanfattning : Ett litet folkbibliotek kartläggs som språkligt landskap och dessutom granskas bibliotekets förmåga att vara ett socialt rum för alla åldrar inom den flerspråkiga befolkningen. Resultaten visar att det språkliga landskapet huvudsakligt består av det svenska, arabiska och engelska språket. LÄS MER

  5. 25. Translanguaging in the English classroom : A study examining young learners’ attitudes and perceptions of translanguaging in the English classroom.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Krystal Harris; [2021]
    Nyckelord :Translanguaging; L1; L2; EFL; grades 7-9; English teaching; attitudes; age; proficiency.; Transspråkande; L1; L2; EFL; åk 7-9; engelska undervisning; attityder; uppfattningar; ålder; färdighet.;

    Sammanfattning : Many studies show that language learners see the benefits of using their first language in order to learn second or subsequent languages, while they also see some disadvantages. This reflects dominant ideas in language learning about the importance of keeping languages separate. LÄS MER