Sökning: "lärande i arbetet master"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden lärande i arbetet master.

  1. 1. Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edith Jacobson; Veronica Vilbern; [2023]
    Nyckelord :Challenge Driven Education CDE ; Collaborative Online International Learning COIL ; intercultural; interdisciplinary; core competencies; Utmaningsdriven utbildning CDE ; Internationella virtuella samarbeten inom lärande COIL ; interkulturell; interdisciplinär; mjuk kompetens;

    Sammanfattning : With advancements in educational digitalisation, new opportunities for international collaboration on education have been created. Through the KTH Global Development Hub collaboration, students from universities in Botswana, Kenya, Sweden and Tanzania participate in modules with Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER

  2. 2. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER

  3. 3. Studentupplevelser av praktiska moment under pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Arej Mahmoud Ali; Sara-Selma Khatib; [2022]
    Nyckelord :Distance education; excursion; field exercise; laboration; pandemic; practical skills; Distansundervisning; exkursion; fältövning; laboration; pandemi; praktiska färdigheter;

    Sammanfattning : Coronapandemin bröt ut våren 2020 och universiteten tvingades till undervisning på distans. Inom ingenjörsprogrammen tränar studenter sina praktiska färdigheter genom praktiska moment. I samband med distansundervisningen har även praktiska moment utförts på distans. LÄS MER

  4. 4. Producing special-ordered engines : A mapping of the special-order process and the impact of working from home at an engine assembly plant

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Lisa Ögren; [2021]
    Nyckelord :Customisation; Special-order; Engine assembly; Production system; Kundanpassning; Special-order; Motormontering; Produktionssystem;

    Sammanfattning : This report is presenting a master thesis work in Industrial Design Engineering with a focus on production development at Luleå University of Technology. The thesis work was conducted in the spring term of 2021 at the engine assembly plant of Scania in Södertälje. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av samverkansprojekt i entreprenadorganisationer : Definitioner, affärsmodeller och lärande

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Joel Portinson; Laura Lagerfeldt; [2021]
    Nyckelord :Partnering; collaboration; knowledge feedback; Knowledge Governance; project-based organisation; construction industry; building and infrastructure; Samverkan; partnering; samarbete; kunskapsåterföring; Knowledge Governance; projektbaserade organisationer; byggindustrin; Hus och Anläggning;

    Sammanfattning : Samverkan har internationellt uppmärksammats som en lösning på de utmaningar byggindustrin möter. Utmaningar har tidigare belysts som komplexa processer och idag finns en utveckling där projekten är både större och mer komplicerade, vilket kräver en bättre koordinering av resurser. LÄS MER