Sökning: "lärande i projekt 2006"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden lärande i projekt 2006.
1. Är det porr jag spelar på min Playstation? : En narratologisk textanalys av The Witcher 3
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Mot bakgrunden av ett medielandskap där datorspel tar en allt större plats av vår vardag, har ett spels strukturer och sexinnehåll undersöks. I syfte att problematisera betydelsen av sex i datorspel, samt att vidga spelforskningen, har The Witcher 3: Wild Hunt (CD Projekt RED 2015) valts att undersökas mot narratologins fabula. LÄS MER
2. Skolutveckling - från att lära andra till att lära av varandra
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstraktAgneta Szwej Bylin (2015), Skolutveckling – från att lära andra till att lära av varandra (School Development – from Teaching Others to Learning from each Other), Specialpedagogprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och Samhälle, Malmö HögskolaBakgrund: Svensk skola är enligt skollagen skyldig att kontinuerligt utvecklas i takt med samtiden och det samhälle vi lever i för att skapa bästa förutsättningarna för dess elever.. LÄS MER
3. Det myndiga medarbetarskapet ur ett lärandeperspektiv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Upphovet till denna studie är en nyfikenhet i hur medarbetare utvecklas via olika projekt, där de får ta stort ansvar själva för projektets upplägg, budget och resultat. De flesta projekt är till för verksamhetsutveckling, där det handlar om att effektivisera, förbättra och i vissa fall kost-nadsreducera processer och/eller verktyg för någon form av produktions- eller tjänsteorgani- sation. LÄS MER
4. Tidig Intensiv Lästräning : förväntningar inför introduktion av TIL-programmet
M1-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärandeSammanfattning : Under vårterminen 2010 startar en liten mindre skola i södra Sverige ett projekt med att introducera en ny metod för att öka elevernas färdigheter inom läs -och skrivinlärning. Programmet skolan ska börja arbeta med fr om höstterminen 2010 är TIL-programmet, Tidig Intensiv Lästräning ( Dahlin, 2006). LÄS MER
5. "Va' fan - det är ju bara ett bildspel!" : om digitalt berättande och lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Mina frågeställningar i denna undersökning har varit Vad kan arbete med digitalt berättande i några olika pedagogiska sammanhang innebära? Vad krävs för att digitala berättelser ska skapa förutsättningar för lärande i skolan? Bakgrunden till mitt intresse för digitalt berättande grundar sig i min egen erfarenhet från en workshop i digitalt berättande som Kulturskolan Stockholm genomförde 2006 i projektet 1000 unga berättar. Jag upplevde väldigt starkt att denna metod kunde vara mycket användbar i skolan. LÄS MER