Sökning: "lärande malmö högskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden lärande malmö högskolan.

  1. 1. Arbetslösas förtroende för stöd- och matchningsföretag : en fallstudie om tillit

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Tala Yousef; Tanvir Chowdhury; [2022]
    Nyckelord :Arbetsförmedlingen; Stöd och matchning STOM ; Tillit; Förtroende; Institutionellt förtroende; Myndigheter; Arbetslöshet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur förtroendet ser ut för tjänsten stöd och matchningsföretag (STOM) bland de arbetslösa som deltar i programmet i Malmö stad, samt undersöka vilka faktorer och orsaker som ligger bakom den förtroendenivå deltagaren har för tjänsten. Studien förklarar dessa argument och demografiska faktorer utifrån de teoretiska begreppen Institutionell prestation, Individens utvärdering av institutionell prestation samt en komplettering av Bo Rothsteins teori om bemötande. LÄS MER

  2. 2. "Det var inte något vi fick utbildning om på högskolan"- Att utmana och stimulera högpresterande elever i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :Grundskola; högpresterande elever; matematik; matematikundervisning; stimulans; utmaningar;

    Sammanfattning : Grundat på tidigare erfarenhet och forskningsöversikter har det bildats en uppfattning om att högpresterande elever är en grupp som tyvärr oftast inte ges den ledning och stimulans som de behöver för att komma vidare i sin kunskapsutveckling. Syftet med denna studie har således varit att undersöka om och på vilket sätt högpresterande elever ges utmaning och stimulans i sin matematikundervisning i årskurserna 1–6. LÄS MER

  3. 3. “Många är så duktiga att de pratar [engelska] på raster” : en kvalitativ studie om lärares uppfattning om extramural engelska och dess påverkan på engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jovana Gardovic; Emelie Pennerup Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Lärarens uppfattning; engelskundervisning; årskurs fyra till sex; vardagsnära innehåll; extramural engelska;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra lärares uppfattning av ett för eleven vardagsnära innehåll, och dess möjligheter och utmaningar i engelskundervisning. Studien har en kvalitativ ansats, då den ämnar undersöka lärares uppfattningar. LÄS MER

  4. 4. Hörselskadades möte med högskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karin Gerleman Zander; [2019]
    Nyckelord :Hörselskador; Livsberättelser; Inkludering; Exkludering; Högre studier;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med det här arbetet är att beskriva och förstå hur hörselskadade studenter upplever och hanterar inkludering och exkludering på högskolan i Sverige. Bakgrunden är att hörselskadade studenter i en tidigare undersökning från 2007 visade sig vara underrepresenterade på högskolan och överrepresenterade i avhopp från densamma. LÄS MER

  5. 5. Valet att rösta : En studie som undersöker det kommunala och politiska arbetssättet gällande valdeltagandet i Helsingborg och Malmö.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Melisa Gradjan; [2019]
    Nyckelord :Valdeltagande; tillgänglighet; förtidsröstning; förtroende; Europaparlament; individuella; kontextuella och institutionella förklaringar.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and increase the understanding of how municipalities work to increase the voter turnout In the European Parliament elections, and if this work shows an effect. Through case studies of Helsingborg and Malmö, the aim of this study is to be an example of how other municipalities work on the turnout in the European Parliament election. LÄS MER