Sökning: "lärande och multimedia"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden lärande och multimedia.

  1. 1. Multimediales Lernen anhand Der kleinen Raupe Nimmersatt im Deutschunterricht der sechsten Klasse an einer schwedischen Grundschule

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Nicole Riechmann; [2024]
    Nyckelord :Multimediales Lernen; Kinderbuch Die kleine Raupe Nimmersatt; Deutschunterricht; sechste Klasse; Schwedische Grundschule;

    Sammanfattning : Die vorliegende Arbeit behandelt das Thema multimediales Lernen. Der praktische Teil der Arbeit beschreibt die Vorbereitung und Durchführung einer Unterrichtseinheit mit dem Zweck der Wortschatz vertiefung und -erweiterung durch multimediales Lernen in der sechsten Klasse im Deutschunterricht an einer schwedischen Grundschule. LÄS MER

  2. 2. Att navigera i oändliga informationsflöden : En kvalitativ studie om lärares syn på, och undervisning i informationsnavigering i tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julian Lehr; Paulina Thorsell; [2023]
    Nyckelord :Informationsflöden; källkritik; informationsnavigering; kritiskt tänkande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare i tidiga skolåren arbetar för att utveckla elevers förmågor att navigera i informationsflöden. Studien utgår från en forskningsöversikt av Skolforskningsinstitutet om källkritik och kritiskt tänkande. LÄS MER

  3. 3. Les nouvelles technologies de l’information et de la communication (TICE) en classe defrançais langue étrangère (FLE) en Suède : Une étude qualitative

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Eve Maria Amenan Yao; [2023]
    Nyckelord :Suède; TICE; motivation; milieu scolaire; enseignement; apprentissage; FLE; méthode; quantitative; qualitative;

    Sammanfattning : Nous vivons aujourd’hui dans une nouvelle ère dans laquelle on a le plus souvent et dans tous les domaines de la vie, recours aux nouvelles technologies de l’information et de la communication (TIC). Ces nouvelles technologies sont aussi introduites dans le système éducatif suédois afin de permettre aux élèves de développer leurs compétences numériques et d’être capable de naviguer dans un environnement numérique pour pouvoir participer pleinement à la société suédoise et internationale. LÄS MER

  4. 4. PowerPoint Use in The English Classroom : A study on teacher beliefs and their reported use of PowerPoint in Swedish secondary ESL education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jatta Kölin; Caroline Johansson; [2022]
    Nyckelord :Cognitive Load; Color-coding; Color; Dual Coding; Image text; PowerPoint; Multimedia Learning; Multimodality;

    Sammanfattning : PowerPoint is a popular presentation software that is often used in educational settings, however, there is a need for further instruction on how to use the software effectively to facilitate learning. Prior research on the use of PowerPoint in education has been inconclusive as it has been focused on the presence or lack of presence in the classroom, rather than its practical implementation. LÄS MER

  5. 5. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sebastian Sund; [2021]
    Nyckelord :e-learning; multimedia; synchronous; asynchronous; e-lärande; multimedia; synkron; asynkron;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER