Sökning: "lärande organisationer dialog"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden lärande organisationer dialog.

  1. 1. Lärande mellan projekt- och linjeorganisation : Hur tas lärdomar tillvara och överförs mellan projekt- och linjeorganisation inom offentlig sektor?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Boijertz; [2024]
    Nyckelord :Kunskapsdelning; kunskapsöverföring; offentlig sektor; lärande;

    Sammanfattning : Den offentliga sektorn arbetar alltmer i projektform, vilket kan innebära både fördelar och nackdelar när det gäller kunskapsöverföring. Kunskapsöverföring mellan projekt- och linjeorganisation är väsentlig för organisationens utveckling. LÄS MER

  2. 2. Kompetensåterföring inom samverkansprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Stina Josephson; [2023]
    Nyckelord :samverkan; partnering; konstruktion; kompetens; förbättringsarbete; byggbransch och projektering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samverkan: Samverkansprojekt blir allt mer och mer vanligt för större infrastrukturprojekt i Sverige. I ett samverkansprojekt samarbetar de olika aktörerna för att tillsammans arbeta fram till ett gemensamt mål och dessa projekt har flera fördelar, bland annat ökad transparens och ofta högre kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentliga projektmiljöer : Utifrån chefers uppfattningar och erfarenheter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofie Bostedt; [2023]
    Nyckelord :Projektledning; arbetsmiljö; offentlig sektor; chefer; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att öka kunskapen beträffande organisatoriskt och socialt arbetsmiljöarbete i offentlig projektmiljö. Det har skett genom att undersöka uppfattningar och erfarenheter hos chefer med arbetsmiljöansvar för medarbetare som arbetar i projekt. LÄS MER

  4. 4. Den gäckande tydligheten : Lärprocesser för tydlighet i arbetslivet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Jonas Kullberg; [2023]
    Nyckelord :Tydlighet; lärande; arbetsliv; transformativt lärande; roller; mål;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka lärprocesser som leder till att tydlighet uppstår hos individer i arbetslivet och vilka faktorer som främjar dessa processer. Tydlighet lyfts ofta fram som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetslivet, samtidigt som en ökande komplexitet inom och utanför organisationer gör att individen befinner sig i ett mer mångfacetterat sammanhang. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsskapande i samband med utrullning av informationssystem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hèléne Schönbeck; Jenny Björkman; [2022]
    Nyckelord :kunskapsskapande; kunskapsöverföring; systemimplementation; tyst kunskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Organisationer lever i en värld som präglas av hög konkurrens där digitaliseringen är en drivande faktor. För att organisationer ska kunna dra nytta av digitaliseringen och behålla sin konkurrenskraft behöver de värna om det kunskapskapital som finns inom verksamheten. LÄS MER