Sökning: "lärande skola bedömning"
Visar resultat 16 - 20 av 101 uppsatser innehållade orden lärande skola bedömning.
16. Likvärdig bedömning - Lärare bedömer i historieämnet i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Bedömning anses vara en svår uppgift i dagens skola. Kunskapskraven är uppbyggda med värdeord och ger därför utrymme för tolkning. I samband med införandet av Lgr 11 ställdes högre krav på en likvärdig betygssättning. LÄS MER
17. En intervjustudie om några elevers upplevelser om den feedback som de får från sina lärare
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Formativ bedömning eller bedömning för lärande introducerades i en kommun i södra Sverige 2013. Målsättningen har sedan dess varit att få med alla yrkesverksamma pedagoger i kommunen till att arbeta formativt i sina klassrum. Bedömning för lärande består av sex nyckelstrategier där feedback, som för lärandet framåt, är en av dessa. LÄS MER
18. Särskild Undervisningsgrupp - Autism - En verksamhet vid sidan av eller en del av en inkluderande skolmiljö?
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Änghede Haraldsson, Sara (2019). SU-grupp autism. En verksamhet vid sidan av eller en del av en inkluderande skolmiljö? Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
19. Hur påverkas elevers motivation av olika bedömningstyper?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ett problem är att det finns olika tankar kring vilken bedömning som eleverna ska få iskolan. Skolledningen på en skola vill till exempel att bedömningsmatriser ska användasoch uppdateras kontinuerligt, medan många lärare däremot hävdar att det är negativt föreleverna att få kunskapskravsnivåer kontinuerligt uppdaterade. LÄS MER
20. Förskoleklasslärares uppfattningar om Skolverkets kartläggningsmaterial för tidiga stödinsatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen om förskoleklasslärares uppfattningar om arbetet med nationell kartläggning i förskoleklass, dess uppföljning och koppling till tidiga stödinsatser. Studien utgår från fem frågeställningar där fokus ligger på anpassningar i undervisningen, samarbete med specialpedagogisk kompetens och kartläggningens koppling till tidiga stödinsatser. LÄS MER