Sökning: "lärandemiljö i förskoleklass"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden lärandemiljö i förskoleklass.
1. Lärarens högläsning i undervisningen : En kvalitativ studie om F-3-lärares användning av högläsning i SV-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka F-3-lärares användning av högläsning i SV-undervisningen. Den kvalitativa datainsamlingsmetoden i denna studie är semistrukturerade intervjuer med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
2. Språkstörning i grundskolans tidiga år : En studie om lärares uppfattning om kartläggning och undervisning av elever i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Språkstörning är ett komplext begrepp som innefattar flera olika svårigheter. Svårigheterna kan drabba enbart förståelsen eller produktionen av språk. Ju fler nivåer som är drabbade, desto gravare är språkstörningen. LÄS MER
3. Mälarängens Skola
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : A school for 400 pupils between age 6 and 12. The site is situated between Bredäng and Mälarhöjden in southern Stockholm. Bredäng and Mälarhöjden is two very different areas when it comes to building typology and socioeconomic status. The project aims to get people from both areas to meet. LÄS MER
4. Samspel och kommunikativa strategier - en fallstudie i förskoleklassen kring barn som utmanar -
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Linda Bäckström (2015). Samspel och kommunikativa strategier – en fallstudie i förskoleklassen barn som utmanar. (Interaction and communication strategies - A casestudy in pre-school class about children who act challenging). LÄS MER
5. När språkbygget vacklar. Att skapa möjlighet till språkutveckling. Observationer i förskoleklass och intervjuer med två pedagoger
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att studera hur pedagoger i två förskoleklasser arbetar för att skapa förutsättningar för språkutveckling. Undersökningen riktar sig till klasser där det finns elever med språkstörning. Teori: Studien har en sociokulturell ansats och är kvalitativ. LÄS MER