Sökning: "lärandetillfälle"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet lärandetillfälle.
1. Nu är det dags för samling! : En kvalitativ studie om förskolepersonalens inställningar och förhållningssätt till samlingen som ett lärandetillfälle.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna kvalitativa studie undersöks pedagogers inställning och förhållningssätt till samlingen som ett lärandetillfälle. Studien syftar till att bidra med kunskap kring pedagogers syn på barns delaktighet och inflytande genom förskolans rutinsituation samlingen. LÄS MER
2. Sjuksköterskors erfarenheter och reflektioner av lärandetillfälle och utbildningar : En enkätstudie
Magister-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Background: Opportunities for development for nurses is affected by the possibility in the interprofessional teams. Their working environment with good: management, workingclimate, teamwork, respect, trust, communication are important factors in competence development. LÄS MER
3. Utomhuspedagogik : Pedagogers inställning till utomhuspedagogik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Utomhuspedagogik innebär att man tar med sig pedagogiken ut i samhällsliv, natur och kulturlandskap och att man lyfter fram platsens betydelse för en varierad lärmiljö där man betonar samspelet mellan upplevelse och teoretisk kunskap. Syftet med det här arbetet är att undersöka pedagogernas inställning till utomhuspedagogik i förskolan. LÄS MER
4. Förskollärarens erfarenheter av språkutveckling vid måltid i förskoleklassen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Elever ska erbjudas goda möjligheter till utvecklingen av ett rikt och varierat språk enligt läroplanen. Trots det visar forskningen att den pedagogiska verksamheten inte förmår att prioritera barnens språkliga behov. Språkutveckling under måltid visar sig vara mindre beforskat i förskoleklassen än i förskolan. LÄS MER
5. Barns lärande i samling ur ett sociokulturellt perspektiv : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärarna beskriver sina samlingar som ett lärandetillfälle i förskolan. Detta genom att undersöka hur förskollärarna ser på samlingens utformning, innehåll och syfte. LÄS MER