Sökning: "lärandets tre dimensioner"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden lärandets tre dimensioner.

  1. 1. En kvalitativ studie om hur chefer arbetar med hälsofrämjande insatser och lärande vid hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Edmond Tasimder; Mikael Hurtig; Aya Hassan; [2023]
    Nyckelord :Hybridarbete; Hälsofrämjande insatser; Hälsopromotion; Lärande; Pedagogik;

    Sammanfattning : Ur pandemin har ett nytt arbetssätt vuxit fram, hybridarbete, detta har kommit att bli det nya arbetssättet för många organisationer. Ordet hybridarbete har använts genom hela studien och definieras av författarna som att företaget ger sina anställda möjligheten att arbeta på valfri plats, delvis i företagets lokaler men likaså hemma eller på annan ort. LÄS MER

  2. 2. BIDRA TILL ÄLDRES VÄLBEFINNANDE En studie om undersköterskors syn på kunskap och behov av kompetensutveckling inom hemtjänsten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Marcus Gustavsson; [2017-04-07]
    Nyckelord :kunskap; kompetensutveckling; lärande;

    Sammanfattning : Syfte: Undersöka synen på kunskap och behov av kompetensutveckling bland undersköterskor inom hemtjänsten Teori: Knud Illeris teorier om lärandets tre dimensioner innehåll, drivkraft och samspel samt hinder för lärande och kompetensutveckling Metod: Fokusgruppsintervjuer Resultat: Undersköterskorna som intervjuats i studien har en stark drivkraft att bidra till att brukarna ska leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. De vill använda och höja sina kunskaper för att möta varje enskild brukares behov av stöd och hjälp. LÄS MER

  3. 3. "Vissa nötter är svårare att knäcka..." En intervjustudie om gymnasielärares nycklar till framgång för elever med bristande motivation

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jeanette Lindhe Essfors; Åse Kerr; [2017]
    Nyckelord :delaktighet; fokusgrupp; inkludering; lärmiljö; lärandets tre dimensioner; motivation; sociokulturella perspektiv;

    Sammanfattning : SammanfattningKerr, Åse & Lindhe Essfors, Jeanette (2016). “Vissa nötter är svårare att knäcka än andra”En intervjustudie om gymnasielärares nycklar till framgång för elever med bristandemotivation. (Keys to reach students with a lack of motivation). LÄS MER

  4. 4. "Hela sjukhusyrket är ju ett konstant lärande" - En kvalitativ intervjustudie om sjuksköterskornas upplevelser av lärande, arbetsmiljö och hälsofrämjande arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Emelie Jansson; Evelina Kemppainen; [2016-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur sjuksköterskor upplever sitt lärande i relation till den egna arbetsmiljön med fokus på hälsofrämjande arbete. Samtidigt undersöks hur sjuksköterskors arbetsmiljö påverkar lärandet och hälsofrämjande arbete. LÄS MER

  5. 5. Validering - Ett redskap för synliggörandet av lärandets informella dimensioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Marie-Astrid Löfdahl; Hilda Florentzson; [2015]
    Nyckelord :validering; lärande; informellt lärande; formellt lärande; kompetens; organisationer; kunskap; kvalifikation; livslångt lärande; utveckling;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i denna studie har tagits ur ledares syn på validering. Det har skapats en förståelse kring hur validering används och vilka erfarenheter det finns kring begreppet. Med hjälp av semi-strukturerade intervjuer utfrågades sju personer i ledande befattning, vilket gav empirisk grund till arbetet. LÄS MER