Sökning: "lärandeverktyg"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet lärandeverktyg.
16. Hur bidrar Ipad till samspel i förskolan?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This is qualitative study of, four teacher´s views on the use of iPad in teaching and learning. In addition, I will examine the disadvantages and advantages of iPad use as a teaching tool in preschools. LÄS MER
17. Medveten användning av surfplattan? : Om pedagogisk dokumentation av surfplattan i förskolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Avsikten med arbetet är att studera pedagogers medvetna förhållningssätt i relation till förskolans läroplan med surfplattan som verktyg. Utgångspunkten var att studera om och hur pedagogerna dokumenterade användandet av surfplattan. Här blev pedagogisk dokumentationen central del. LÄS MER
18. "Facebook är ju bara en knapp bort..." : Ett elevperspektiv på datorns möjligheter och hinder för lärandet.
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att synliggöra elevers uppfattningar om datorns möjligheter och hinder i relation till deras lärande. Detta är ett område som är intressant att undersöka, eftersom datorn i detta sammanhang ska hjälpa elever i lärandet. LÄS MER
19. Sociala medier som verktyg i elevers lärande : en kvalitativ studie om gymnasielärares tankar kring nya medier i undervisningen
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att undersöka attityder till sociala medier hos yrkesverksamma gymnasielärare. Jag har utgått från vad lärarna själva säger om sociala medier och därefter försökt skapa en bild av hur de ser på sociala medier i undervisning och som verktyg i elevers lärande. LÄS MER
20. Kommunikationens roll i matematikundervisningen : en studie ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Det socialkonstruktivistiska synsättet på lärande och vikten av samspel och kommunikation som ett medel för lärande är idag mycket aktuellt. Det framhålls av både forskare inom pedagogik och i läroplaner. LÄS MER