Sökning: "lärar problem"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden lärar problem.
1. Informell och formell personal- och kulturell styrning inom kommunala grundskolor : En studie av styrformer utifrån ett lärar- och rektorsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Bakgrund: Arbetet har sin bakgrund i de utmaningar och strategier för verksamhetsstyrning kommunala grundskolor står för. På grund av tryck och krav från olika externa aktörer i kombination med de interna kraven om ett rimligt arbetsklimat från lärare är grundskolor komplexa organisationer. LÄS MER
2. Enhancing Neural Network Accuracy on Long-Tailed Datasets through Curriculum Learning and Data Sorting
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : In this paper, a study is conducted to investigate the use of Curriculum Learning as an approach to address accuracy issues in a neural network caused by training on a Long-Tailed dataset. The thesis problem is presented by a Swedish e-commerce company. LÄS MER
3. Respons i svenskundervisningen : En kvalitativ intervjustudie om gymnasieelevers upplevelser av respons i svenskämnets skrivundervisning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka elevers syn på och erfarenheter av responsarbete i skrivundervisningen. Undersökningen fokuserar på att studera elevers uppfattningar kring den respons de får samt åsikter och tankar kring hur kamratrespons fungerar. LÄS MER
4. Svenskämnets styvbarn? : En kvalitativ intervjustudie om nordiska språk i svenskämnet på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : I följande studie undersöks svensklärares arbete med och inställning till grannspråksundervisning i gymnasieskolan utifrån ett didaktiskt perspektiv. Flera tidigare undersökningar pekar på problem såsom att lärare uppskattar sin grannspråkskompetens som låg och nedprioriterar momentet. LÄS MER
5. Problem är till för att lösas : En kvalitativ intervjustudie som undersöker hur grundskolelärares uppfattning om problemlösning i de yngre åldrarnas matematikundervisning stämmer överens med hur forskning och styrdokument ser på problemlösning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur grundskolelärares uppfattning om problemlösning stämmer överens med hur forskning och styrdokument och ser på problemlösning. Undersökningen genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER