Sökning: "lärarattityder"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet lärarattityder.
21. Närmiljön ett alternativt klassrum - The Environment – a Classroom Alternativ
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka lärares attityder till att använda närmiljön i undervisningen. Vi vill även ta reda på hur lärarna arbetar med närmiljön i undervisningen. Vår undersökning har genomförts med hjälp av kvalitativa intervjuer. LÄS MER
22. Låt mig tala! En studie om lärares attityder gentemot tala engelska i språk undervisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Background:The curriculum for English underlines the importance of speaking. Pupils and teachers should speak English in the classroom. The study’s theoretical frame is based on Dysthe socio cultural perspective. Pupils need to use the language in order to gain knowledge. LÄS MER
23. Styrdokumenten: Hur omsätter lärare i samhällskunskap på gymnasiet kursplan, kursmål och läroplan i praktiken?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : .... LÄS MER
24. Livräddning i skolan : Ett livsviktigt mål...eller ett mål utan medel?
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att synliggöra hinder och möjligheter för att inom ämnet idrott och hälsa implementera hjärt-lungräddning samt belysa och problematisera kring en eventuell framskrivning av hjärt-lungräddningsbegreppet, HLR, i kursplanens uppnåendemål i år nio. Uppsatsen baseras på en kvalitativ intervjustudie genomförd i Stockholm hösten 2006. LÄS MER
25. Jag gör ingen skillnad, men… Samhällslärares attityder gentemot de praktiska och teoretiska programmen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I vår studie har vi undersökt samhällslärares attityder och deras tankar kring ämnet inom de teoretiska och de praktiska programmen på gymnasiet. Syftet med undersökningen är att se hur lärares attityder till samhällskunskapen som ett kärnämne påverkar deras undervisning och likvärdigheten i kursen på de olika programmen. LÄS MER