Sökning: "lärare surfplattor"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden lärare surfplattor.
1. Digitala verktyg och användningen av återkoppling i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Digitaliseringen tar idag allt större plats inom skolans verksamhet. Att använda digital utrustning är idag en förutsättning för en framgångsrik undervisning. Tidigare forskning visar däremot att en stor del av dagens yrkesverksamma lärare känner behov av mer utbildning i att använda digitala verktyg i undervisningen. LÄS MER
2. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER
3. Matteappar- lek eller pedagogik? : En intervjustudie om hur lärare använder matteappar i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på varför, hur och när matematikapparna används i skolan. Vad har lärarna för mål med användningen av matematikapparna? Använder lärarna matematikapparna till de ändamål som tillverkarna av matematikapparna har tänkt sig? Studien genomfördes via semistrukturerade intervjuer av sex lärare som alla använder matematikappar i någon utsträckning. LÄS MER
4. Pennans plats i klassrummet : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare i årskurs 4-6 uppfattar att skrivinlärningen ser ut beroende på om elever skriver för hand eller på surfplatta
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Att kunna skriva för hand sammankopplas tätt med lärande men eftersom samhället och skolan kommit att digitaliseras är det inte ovanligt att pennan som lärandemedel får stå i skymundan i klassrummet. Tidigare forskning har belyst att pennan helt riskerar att helt ersättas med digitala redskap som surfplattor. LÄS MER
5. Den digitala läsningen och läraren : en litteraturstudie om läsning på skärm gentemot läsning på papper och dess koppling till lärarens attityd och digitala kompetensDigital Reading and the Teacher
L1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Digitalisering och digitala verktyg har fått allt större utbredning i samhället och skolväsendet. Skärmar är idag en självklar del av många människors liv och skärmläsning likaså. Mobiler, bärbara datorer och surfplattor används nästan dagligen tack vare deras smidighet och funktionalitet. LÄS MER