Sökning: "lärare synsätt undervisning"

Visar resultat 21 - 25 av 223 uppsatser innehållade orden lärare synsätt undervisning.

  1. 21. Användning av film som stöd i matematikundervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hanaa Alsibai; Hussameddin Elalan; Jehad Mohammad; [2022]
    Nyckelord :Film; matematik; multimodala; synsätt.;

    Sammanfattning : I detta arbete har vi arbetat med hur åtta verksamma lärare ser på film i matematikundervisningen. Syftet med denna studie har varit att ta reda på hur några verksamma, undervisande lärare ser på filmvisningen på högstadiets matematiklektioner. LÄS MER

  2. 22. Mångkulturens påverkan i SO-klassrummet : En kvalitativ studie om utmaningar och möjligheter i mångkulturella klassrum samt samhällskunskapslärares interkulturella kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sanna Sibonjic; [2022]
    Nyckelord :Samhällskunskap; SO-lärare; mångkultur; högstadiet; utmaningar; möjligheter; interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med kunskap om olika utmaningar och möjligheter som kan förekomma i samhällskunskapsundervisningen i mångkulturella klassrum. Vidare är syftet att bidra med kunskap om samhällskunskapslärares interkulturella kompetens. LÄS MER

  3. 23. Men vad menas med kvalitet då? : En studie om förskollärares tankar kring kvalitet och vad det betyder i pedagogisk praktik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Martin Knutsson; [2022]
    Nyckelord :Didaktik; Förskola; Förskollärare; Kvalitet; Undervisning;

    Sammanfattning : Om någon säger till dig att deras barn går på en förskola av hög kvalitet då förstår du väl exakt vad dom menar eller? Denna studie utgår ifrån problemet att se kvalitet som något objektivt och mätbart i den komplexa verksamhet som förskolan är. Vad du tänker på och anser är kvalitet i förskolan kan ju skilja sig från vad andra tycker är kvalitet i förskolan, då kvalitet är ett mångtydigt begrepp. LÄS MER

  4. 24. "Bolla idéer med varandra" : En studie om samarbete mellan lärarprofessioner för att skapa en framgångsrik skrivundervisning för elever i språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Chantal Scheilen Kågström; Tina Laggman; [2022]
    Nyckelord :inkluderande skrivundervisning; kollegialt lärande; samarbete; språklig sårbarhet; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Skolan ansvarar för att varje elev efter genomgången grundskola kan använda det svenska språket i skrift på ett rikt och nyanserat sätt. Specialläraren/specialpedagogen har ett viktigt uppdrag i att stödja och handleda lärarkollegor i deras arbete för att skapa en framgångsrik och tillgänglig skrivundervisning för alla elever. LÄS MER

  5. 25. Språkstörning och matematikundervisning ur ett elev och lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Schrey Gullers; [2022]
    Nyckelord :Elevers upplevelser; kvalitativ forskningsintervju; lärares beskrivningar; matematikundervisning; språkstörning;

    Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidrag är att utifrån ett elev och lärarperspektiv beskriva arbetsätt och metoder som är framgångsrika och förebygger matematiksvårigheter. Syftet med studien är att bidra med kunskaphur elever med språkstörning upplever matematikundervisningen och hur lärare beskriver matematikundervisningen för elever med språkstörning och med detta hitta framgångsfaktorer i metoder och arbetssätt. LÄS MER