Sökning: "lärarens ledarskap"
Visar resultat 11 - 15 av 162 uppsatser innehållade orden lärarens ledarskap.
11. Förutsättningar i arbetet med extra anpassningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Söder, Emelie och Söderström, Camilla (2022) Förutsättningar i arbetet med extra anpassningar. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
12. Demokrati, relationer och rutiner/ritualer i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med denna studie är att med hjälp av aktionsforskning och tidigare forskning se hur jag kan utveckla mitt ledarskap med hjälp av rutiner, ritualer, relationer och demokrati samt förbättra klassrumsklimatet. Litteraturkapitlet presenterar tidigare forskning om de områden jag valt att utveckla i mitt ledarskap. LÄS MER
13. Läraren, den avgörande faktorn!
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Syftet med denna forskningsöversikt är att undersöka vad forskning säger är ett bra ledarskap för studiero och vad forskning säger om slöjdlärares arbetssätt och inställning till ämnet slöjd. Målet är att undersöka och föra en diskussion kring hur lärarnas olika förhållningsätt till eleverna och undervisningen påverkar elevernas lärande och sociala miljö i slöjden på olika sätt. LÄS MER
14. ”Behandla mig som normalt, bara” : En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ejeholt och Tideman, Marcus och Anna (2022). ”Behandla mig som normalt, bara/ just treat me as normal”. En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation/ a qualitative study with a focus on relationships, didactics and study motivation. LÄS MER
15. Studiero i klassrummet : En fenomenografisk analys av elevers uppfattningar om studiero
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I återkommande skolenkäter (Skolenkäten,2020) framkommer att många elever saknar studiero i klassrummet. Studien syftar därför till att undersöka elevernas uppfattningar kring studiero. För att undersöka detta har en fenomenografisk ansats (Marton & Booth, 2000) tillämpats. Tio elever från två klasser i årskurs fem har intervjuats. LÄS MER