Sökning: "lärares beliefs"
Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden lärares beliefs.
1. Kontroversiella ämnen i skolan: didaktik, utmaningar och ansvar : En uppsats om lärares reflektioner kring undervisning om kontroversiella ämnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aims to obtain a deeper understanding of upper secondary teachers’ didactical choiceswhen teaching about controversial or sensitive topics; and what the challenges and possibilities arewithin a subject. Controversial and sensitive topics are a part of our everyday life. LÄS MER
2. "Det blir inte naturligt" : Lärares uppfattningar om att undervisa på målspråket i ämnet moderna språk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This phenomenographic study investigate teachers’ beliefs regarding the use of target language in the foreign language classroom in Sweden. Through semi-structured interviews with three primary school teachers of Spanish and French, the study aims to find out to what extent and in what way the teachers use target language. LÄS MER
3. Igenkänning i barnboken utifrån diskrimineringsgrunderna. : Skillnaden från då till nu
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if there is an opportunity for children to recognize themselves in illustrations in children's literature and to see whether there are changes over time. The study is based on the grounds of discrimination in the analysis. LÄS MER
4. "Grammar according to me is a tool on the way to proper English" A Study on Teacher Beliefs Regarding Grammar Strategies
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Grammar in the English Language Classroom : Teachers’ perspectives on grammar knowledge and instruction
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of this work is to examine the teaching methods secondary and upper secondary teachers apply to teach grammar in the EFL classroom, as well as their perceptions about the benefits of having grammar knowledge and its benefits to students’ writing. Previous research reveals that grammar teaching is an integral part of language teaching; explicit and implicit methods along with deductive and inductive instruction are the main practices teachers use to transfer knowledge to their students. LÄS MER