Sökning: "lärares planeringstid"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden lärares planeringstid.
1. Lärare i fritidshems syn på likvärdig utbildning i fritidshem.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : I denna text kommer ni få läsa om likvärdigheten i fritidshemmet på tre olika skolor som har olika geografiska lägen i Göteborg. Fritidshemmet har inte alltid varit en del av läroplanen men under 2016 fick fritidshemmet en egen del i läroplanen med ett eget syfte och centralt innehåll. LÄS MER
2. Lärares beskrivningar av en tillgänglig och inkluderande lärmiljö.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie handlar om att skapa kunskap om hur lärare i fritidshem resonerar kring att organiserar en tillgänglig och inkluderande lärmiljö för alla elever på fritidshemmet. Studien har utgått från det socialkonstruktivistiska perspektivet där vi även tagit avstamp i viktiga specialpedagogiska begrepp som relationella-och kategoriska perspektivet samt dilemmaperspektivet. LÄS MER
3. Planeringstid i fritidshem
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka vilka uppfattningar som förekommer bland fritidslärare gällande deras planeringstid samt arbetet med fritidshemmets måluppdrag, men även om tiden för planering är tillräcklig för lärare att uppfylla måluppdragen. Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med sju anställda lärare i fritidshem där vi sedan använt en fenomenografisk ansats för att analysera intervjuerna utifrån deltagarnas svar. LÄS MER
4. Det dubbla uppdraget : Fritidshemslärares professionsidentitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie bygger på sju djupintervjuer med fritidshemslärare som undervisar eller har undervisat i fritidshem och musik. Studiens syfte är att undersöka hur fritidshemslärare upplever att deras professionsidentitet påverkas av att arbeta i två skilda verksamheter. LÄS MER
5. Spelifierade plattformar i undervisning : En kvalitativ studie av högstadielärares behov och önskemål
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Gamification is about using game elements in non-game contexts.This study examines what teachers want from gamified learningplatforms in order for it to work in their teaching. The aim is tocreate knowledge about teachers' needs for these platforms sothat system developers can design these systems based on theteachers' needs. LÄS MER