Sökning: "lärares utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden lärares utvärdering.

  1. 1. ”Grabbarna kan inte hantera penslar”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :My Ancar; Linnea Stålsmeden; [2023-10-23]
    Nyckelord :Bildskapande; Genus; Kön; Jämställdhet; Intersektionalitet; Fritidshem; Konstruktivism; Genuskontrakt; Lärare i fritidshem;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie behandlar bildskapandet i fritidshemmet i relation till ett genusperspektiv. Syftet med studien är att undersöka bildskapandet i fritidshemmet med fokus på ett genusperspektiv utifrån lärares beskrivningar av sina erfarenheter och utmaningar. LÄS MER

  2. 2. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER

  3. 3. Den “moderna läraren” i fritidshem : En kvantitativ studie om vad som karaktäriserar yrkesverksamma i fritidshemmet med hög självskattad självtillit till att arbeta med digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Hampus Skulstad; Philip Lindbergh; [2023]
    Nyckelord :Self-efficacy; digital competence; leisure time centers; attitudes; teacher education; digitization; Självtillit; digital kompetens; fritidshem; attityd; lärarutbildning; digitalisering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen i samhället har pågått under lång tid och tempot på utvecklingen är påtaglig. Skolan står mitt i centrum av denna digitala våg av utveckling och alla yrkesverksamma i skolan påverkas dagligen i det de gör av digitaliseringen. LÄS MER

  4. 4. Att bedöma den som bedömer : en kvalitativ studie om hur lärares prestationer utvärderas på gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Lukas Malmgren; Hugo Svenningsson; [2023]
    Nyckelord :Verksamhetsstyrning; utvärdering; prestationsmätning; utbildning; lärare;

    Sammanfattning : Utvärdering kan beskrivas som en fortlöpande process och är ett styrverktyg som tillämpas inom många olika verksamheter. Genom att mäta prestationer kan man utvärdera personer och deras utförda arbete på ett betryggande sätt. Samtidigt kan det vara svårt att tillämpa för lärare. LÄS MER

  5. 5. Elevers erfarenheter av olika undervisningsstilar : En kvalitativ fallstudie om elevers erfarenheter av undervisningsstilar i idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Christoffer Sandström; [2022]
    Nyckelord :Teaching styles; reproductive; productive; pre-impact; impact; post-impact; Undervisningsstilar; reproduktiv; produktiv; planering; genomförande; utvärdering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sex elever uppfattar sin undervisande lärares undervisningsstilar i idrott och hälsa. Studien fokuserar även på hur delaktiga eleverna får vara vid planering, genomförande och utvärdering av en lektion. LÄS MER