Sökning: "lärarroll"
Visar resultat 16 - 20 av 256 uppsatser innehållade ordet lärarroll.
16. AI i skolan : Hur AI-system påverkar lärare och studenter, enligt de trender som framkommer på konferenserna AIED 2021 och LAK21
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Dynamiska AI-system tar får allt mer utrymme i skolans värld. Det kommer påverka utbildning, undervisning och inlärning och inte minst lärares och studenters roller. LÄS MER
17. Yrkeskunnande och professionsutveckling : Reflektioner om utbildningssystemet och andra essé anteckningar om bildningsidealet i "2000-talets utbildning"…
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)Sammanfattning : Min essé är samling av undersökningar, funderingar och teorier om bildning, kunskap, utbildning och lärarrollen i rådande utbildningssystemet. Mina förhoppningar är att essén belyser lärarens yrkesroll i en ny ljus. LÄS MER
18. ”Jag har aldrig läst en bok i hela mitt liv” : Svensklärares strategier för att skapa skönlitterär läsmotivation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Studiens syfte är att med avseende på skönlitterär läsning undersöka relationen mellan inre och yttre motivation. För att samla in data genomfördes semistrukturerade intervjuer med sex verksamma svensklärare. LÄS MER
19. Beslut om fler timmar tillIdrott och Hälsa : Hur extra timmar påverkaridrottsämnet och idrottslärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Children’s physical activity has been reduced because of technical advances in our society. A more comfortable lifestyle has hurt our health, and as a result, the government has decided to increase the hours of physical education. The decision made by the government has had implications on both the teachers’ workload as well as the curriculum. LÄS MER
20. Fortbildning för lärare- vad hände sen? : Grundskolelärares uppfattningar om implementering av fortbildning
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Fortbildning anordnas för grundskolelärare i syfte att utveckla undervisningen. Syftet med denna studie är att beskriva och analysera grundskolelärares upplevelse av kunskap från fortbildning och om kunskapen från fortbildningen används efter genomgången fortbildning. Studien är en kvalitativ studie med en fenomenografisk ansats. LÄS MER