Sökning: "lärartyp"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lärartyp.

  1. 1. ADHD-läraren : En studie i metoder och förhållningsätt vid musikundervisning för barn och ungdomar med ADHD

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Morten Lundgren Pladsen; [2013]
    Nyckelord :ADHD; behaviour; pedagogic; therapy; methods; music teacher type; ADHD; förhållningssätt; pedagogik; terapi; metoder; lärartyp;

    Sammanfattning : Studien påbörjades hösten 2012 och är ett försök att hitta olika pedagogiska verktyg och förhållningssätt genom strukturerade intervjuer med 3 pedagoger som arbetar eller har arbetat med barn och ungdom med diagnosen ADHD. Studien belyser hur dessa olika pedagoger uppfattar sin undervisning, sin roll som lärare och vad deras generella erfarenheter av att arbeta med ADHD-elever är. LÄS MER

  2. 2. Lärstilar & undervisningsmetoder - teoretiska lärare vs. praktiska lärare i teoriundervisning på praktiska program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Alexander Nilsson; Tomas Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Didaktik; Inlärning; Inlärningsstilar; Redovisning; Undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : I denna studie används en kvantitativ metod i form av enkätstudie som är till för att ta reda på karaktärsämneslärares och kärnämneslärares undervisningsmetoder. Studien har genomförts på gymnasieskolan där författarna arbetar. LÄS MER

  3. 3. Suzukipedagogik - rätt arbetssätt för alla stråkpedagoger?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Andreas Baur; [2009]
    Nyckelord :string teachers; Suzuki education; Suzuki method; Talent Education; types of teachers; lärartyper; stråkpedagog; suzukipedagogik; suzukiundervisning; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Is the teaching method of Suzuki pedagogy the right modus operandi for all string teachers? This survey aims to give an insight into Swedish Suzuki pedagogues and former Suzuki pupils’ way of thinking, their opinions of, and experiences concerning Suzuki pedagogues and the Suzuki pedagogy. Both Suzuki pedagogues and former Suzuki pupils have been interviewed for this survey. LÄS MER