Sökning: "lärarutbildningen avancerad nivå"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden lärarutbildningen avancerad nivå.

  1. 1. Förskolebarns aktiviteter i sandlådan : En kvalitativ studie om barns meningsskapande i sandlådan ur ett naturvetenskapligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Jörel Sand; Helena Jebens; [2014]
    Nyckelord :Meaning- making; preschool; the sandbox; the natural sciences; Meningsskapande; förskola; sandlåda; naturvetenskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Arbetets art: Examensarbete i Lärarutbildningen, avancerad nivå, 15hp. Högskolan i Skövde.   Titel: Förskolebarns aktiviteter i sandlådan. En kvalitativ studie om barns meningsskapande i sandlådan ur ett naturvetenskapligt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christine Reuterskiöld; [2014]
    Nyckelord :skolutveckling; digitala lärverktyg; iPad; strategier; inkludering; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER

  3. 3. På tal om estetik - en diskursanalytisk studie av två av statens offentliga utredningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katharina Dornwald; Karin Davidsson; [2013]
    Nyckelord :CDA; diskursanalys; Fairclough; KME; kultur-medier-estetik; kritisk diskursanalys; diskursförskjutning; estetik;

    Sammanfattning : Davidsson, Karin & Dornwald, Katharina. På tal om estetik. En diskursanalytisk studieav Statens Offentliga Utredningar/Speaking about aesthetics. A discourse analytic studyof two official government reports. LÄS MER

  4. 4. Hur erfar lärare kunskapsskillnaderna hos elever med betyget A och E i matematik på gymnasiet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Robert Korán; [2013]
    Nyckelord :bedömning; betyg; matematik; provkonstruktion; riktlinjer;

    Sammanfattning : Examensarbetets övergripande syfte är att utreda på vilka sätt det är kvalitativa kunskapsskillnader mellan elever med höga och låga betyg i grundläggande matematikkurser på gymnasiet och hur lärare mäter kunskapen för att finna denna skillnad. Hur tolkas kunskapsmålen av lärare och hur går man tillväga för att avgöra på vilken nivå en elev befinner sig kunskapsmässigt? Hur gör lärare för att avgöra om alla elever oavsett kunskapsnivå har tillräckliga färdigheter i alla sju förmågorna som anges i ämnesplanen för matematik? Vid metodvalet vägdes framför allt tidsaspekten in utöver vilken metod som troddes ge bäst bidrag till examensarbetet. LÄS MER

  5. 5. Kamratkultur i förskolan. : En studie om förskollärares förhållningssätt och arbetssätt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Malin Hamberg; Helen Fredriksson; Ida Christesen; [2013]
    Nyckelord :Preschool; peer culture; fellowship; togetherness; exclusion and ethics; Förskola; kamratkultur; gemenskap; samhörighet; uteslutning och etik;

    Sammanfattning : Arbetets art: Examensarbete i lärarutbildningen, avancerad nivå, 15hp. Högskolan   Skövde.   Titel: Kamratkultur i förskolan. En studie om förskollärares förhållningssätt och arbetssätt. LÄS MER