Sökning: "lärarutbildningen mobbning"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden lärarutbildningen mobbning.
1. Att förstå, förebygga och hantera kränkningar : en av förskolans viktigaste uppgifter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Most people tend to associate the concepts of bullying and abuse between children with something that occurs mainly in school. Research shows the prevalence of abuse and bullying among children already in preschool age with the risk of serious consequences later on. LÄS MER
2. Fritidshemslärarens förebyggande arbete mot mobbning : En empirisk undersökning kring skolors arbete mot mobbning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Många gånger händer det att eleverna inte syns tillräckligt för fritidshemslärare, det är då det sker kränkande handlingar utförda av andra elever. Den fysiska, psykiska och dolda mobbningen går obemärkt och det drabbar inte bara den utsatte utan det drabbar hela samhället. LÄS MER
3. Fritidshemsbarnens lek – en studie om uppfattningar, engagemang och rum för lek på fritidshemmet
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study treats with The significance and meaning of playing among children in the leisure centers. An overview presents some of the research concerning childrens play in schoolyards. LÄS MER
4. Erfarenheter av konflikthantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractKristofer Eklind (2017), Erfarenheter av konflikthantering. Lärarutbildningen Barn- och ungdomsvetenskap, Malmö högskola 210 hp.Syfte och frågeställningar Syftet är att få en fördjupad förståelse för hur pedagoger arbetar med konflikthantering. LÄS MER
5. Små barn gör inte så : Pedagogers uppfattningar- om och erfarenheter av mobbning i förskolan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study was to examine how it comes that bullying in preschool is discussed in so small amounts and why the term bullying seems to have an age limit to it. This studies questions are: how does preschool teachers define and identify bullying and how is the term used in preschool? Why does bullying occur according to preschool teachers? Do preschool teachers use elaborated strategies to handle difficult situations that could be seen as bullying according to certain definitions? Does bullying exist in the preschools where the interviewed preschool teachers work? This study is based on qualitative interviews with preschool teachers at their individual preschools. LÄS MER