Sökning: "lärarutbildningen samhällskunskap"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden lärarutbildningen samhällskunskap.

  1. 1. Verbal stöttning i arbetet med textsamtal : En analys av fyra lärares arbete med främjande av begreppsförståelse i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Maria Chukri; [2023]
    Nyckelord :Text-talk; scaffolding; verbal scaffolding; conceptual understanding; Textsamtal; stöttning; verbal stöttning; begreppsförståelse;

    Sammanfattning : The aim of this study is to analyze how four teachers work with verbal scaffolding during text talk to develop pupils' conceptual understanding in fourth grade. There are five forms of verbal scaffolding that the study focuses on. LÄS MER

  2. 2. Samhällskunskapslärares ämnesdidaktiska överväganden vid val och användning av läromedel : En komparativ studie mellan samhällskunskapslärare vid högstadiet och gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Samuel Raupach; [2023]
    Nyckelord :samhällskunskapslärare; läromedel; ämnesdidaktik; ramfaktorer; läromedelsval; sociokulturella perspektiv på lärande;

    Sammanfattning : Choosing appropriate teaching materials is a central part of a teacher’s workday, However, this central aspect has been missing from my teacher education. It is partly against that background that this study has been conducted. LÄS MER

  3. 3. Interkulturella undervisningsmöjligheter : En läromedelsanalys av fyra böckeri samhällskunskap mot gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elma Gigovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore and analyze how textbooks in social studies aimed towards upper secondary school portrays and deals with different groups and cultures in our society. It will also explore if there are aspects of  a reproduction of norms and stereotypes that are harmful and contribute to discrimination in our society, otherfication and contribution to a “we and them” thinking. LÄS MER

  4. 4. Att fostra till demokrat : Demokratiuppdraget i lgr80, lgr22 och kursplanen för samhällskunskapsämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Suzi Hares; [2022]
    Nyckelord :Democracy; curriculum; syllabus; civics; middle school; Demokrati; läroplan; kursplan; samhällskunskap; mellanstadiet;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine how the democracy mission appears within the different curricula 1980 and 2022 as well as the curriculum for civics. This is done through a qualitative deductive content analysis with theoretical connections from Gilljam and Hermansson's ideal types – electoral democracy, participatory democracy and deliberative democracy. LÄS MER

  5. 5. Politik & Lag & rätt : En läromedelsanalys av ämnesspecifika begrepp inom ämnet samhällskunskap i mellanåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Rand Aoussi; [2022]
    Nyckelord :Subject-specific concepts; textbooks; social studies; middle school; Ämnesspecifika begrepp; läroböker; samhällskunskap; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Research has shown the importance of subject-specific concepts for understanding the subject and how textbooks have a decisive role in this. This study aims to investigate and compare the occurrence and use of subject-specific concepts in three textbooks that deal with the subject of social studies for grades 4-6 within chapters Politics & Law and Rights. LÄS MER