Sökning: "lärgemenskap"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet lärgemenskap.
1. DRIVKRAFTER I SKOLUTVECKLING
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att retrospektivt analysera vilka generativa mekanismer som var verk samma i ett kommunalt skolförbättringsprojekt. Projektet var inspirerat av aktionsforsk ning. LÄS MER
2. Socio-digitalt lärande : Hur kan moduler i E-lärande konfigureras för att få ett pedagogisk ramverk med fokuspå kollaborativ lärande för kompetensutveckling hos organisationer?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : The rapid development of technology and the digitalization of learning in today’s societyopens up for challenges and possibilities for the workplace related to creating a learning community.To create a social learning community that highlights open communication and group coherency,which is central when it comes to achieving good results connected to learning. LÄS MER
3. Universitetslärare, universitetsstudenter och lärgemenskap : Social närvaro vid nätstudier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: En av tre universitetsstudenter läser idag via nätbaserade kurser. Nätbaserat lärande är flexibelt och baseras på asynkron kommunikation, men studentgenomströmningen är lägre än på campuskurser. Forskning har visat att nätbaserade lärgemenskaper byggs upp av tre delar; kognitiv närvaro, lärarnärvaro och social närvaro. LÄS MER
4. Kreativitet i slöjden - ett didaktiskt utvecklingsarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Kreativitet är en förmåga som är efterfrågad i vårt samhälle och som anses viktig i många olika sammanhang, men som är svårt att beskriva i ord och svårt att bedöma i undervisningen. Syftet med denna studie är att undersöka hur elevernas kreativitet kan stimuleras i slöjden när de får arbeta med egna idéer. LÄS MER
5. Lärares erfarenheter av förändrad undervisning: lärare möter övergångar mellan det lokala och det globala klassrummet
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Syftet är att analysera och beskriva hur lärare erfar en förändrad lärarroll i samband med nätbaserad undervisning som bygger på relationen mellan det lokala och det globala klassrummet. Young Masters Programme är en nätbaserad global kurs inom området hållbar utveckling. LÄS MER