Sökning: "lärplattform"

Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade ordet lärplattform.

  1. 16. Specialpedagogen, ett spöke i gymnasieskolans organisation : Gymnasielärares syn på skriftiga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogens roll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Andreas Asplund; Anna Sjöstrand; [2022]
    Nyckelord :gymnasieskola; IUP; lärplattform;  skriftliga omdömen; utvecklingssamtal; specialpedagogens roll;

    Sammanfattning : I den här studien granskas gymnasielärares syn på arbetet med skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal och på specialpedagogen som resurs i den processen. Även hur elevers redan dokumenterade extraanpassningar påverkar gymnasielärarna, när de ska formulera sina skriftliga omdömen inför utvecklingssamtal. LÄS MER

  2. 17. Supporting Teachers’ Understanding of Young Learners’ EFL Learning through a Digital Dashboard : Design and Evaluation of a Teacher-facing Dashboard

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriella Westman; [2022]
    Nyckelord :Teacher-facing Dashboards; User-centered design; Data Visualization;

    Sammanfattning : The benefits of being able to receive individualized guidance to support learning have been shown in various studies. However, most teachers are too pressured by time and budget constraints to be able to offer this. Thus, personalized learning has become a luxury that most teachers cannot provide. LÄS MER

  3. 18. Loops – en digital lärplattform med möjlighet till kreativ interaktiv pedagogik i undervisningen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Hanna Tammi; [2021-09-09]
    Nyckelord :TPACK; TAM; SAMR digitalisering; digital lärplattform digitala läromedel; digitala verktyg; digitala lärresurser; digital didaktisk design; digital kompetens;

    Sammanfattning : I och med den allt snabbare digitaliseringstakten i Sveriges skolor behövs en tydligare uppföljning av hur förändringarna påverkar flera faktorer. Generellt behöver det bli tydligare hur lärarna använder de digitala resurser som ställs till förfogande och hur de upplever de förändringar som digitaliseringen innebär. LÄS MER

  4. 19. Digitala verktyg och IT-baserad distansundervisning på gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jonatan Grönhaug; Marwah Salama; Yasin Dalbudak; [2021]
    Nyckelord :Digital tools; IT-based distance learning; High school teachers; Learning platforms; Video communication services; Digitala verktyg; IT-baserad distansundervisning; Gymnasielärare; Lärplattformar; Videokommunikationstjänster;

    Sammanfattning : Frågan om digitala verktyg i undervisning har aktualiseras till följd av en övergång till IT-baserad distansundervisning. Det som studien ämnade att undersöka var hur lärare på gymnasiet anammar och hanterar nya verktyg på kort tid och hur väl anpassade verktygen är för deras situation och omständigheter som följd av övergången till IT-baserad distansundervisning under 2020 och 2021. LÄS MER

  5. 20. Universitetslärares upplevelse av att använda Canvas : En kvalitativ studie om att använda och lära sig använda en lärplattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Holly Lindkvist; [2021]
    Nyckelord :Canvas; learning management system; LMS; technology acceptance; TAM; learning; transformative learning; thematic analysis; interview study; drive; Canvas; digital lärplattform; LMS; accepterande av teknik; TAM; lärande; transformativt lärande; tematisk analys; intervjustudie; drivkrafter;

    Sammanfattning : Den digitala lärplattformen Canvas introducerades på Kungliga Tekniska Högskolan(KTH) 2016. De flesta lärare började använda plattformen 2017, men övergången till ett nytt system har sina svårigheter. LÄS MER