Sökning: "lärplattform"
Visar resultat 6 - 10 av 113 uppsatser innehållade ordet lärplattform.
6. 3D Texture Synthesis Using Graph Neural Cellular Automata
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years, texture synthesis has been a heated topic in computer graphics, and the development of advanced algorithms for generating high-quality 3D textures is an area of active research. A recently proposed model, Neural Cellular Automata, can synthesize realistic 2D texture images or videos. LÄS MER
7. Alla dessa system, hur funkar det? : En användarcentrerad studie på systemintegrering utifrån ett studentperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : I detta arbete så har jag undersökt olika system som studenter använder sig av under sin studietid. Systemen som utforskas i början är Kronox, Canvas, Ladok och Antagning. LÄS MER
8. Self-Supervised Fine-Tuning of sentence embedding models using a Smooth Inverse Frequency model : Automatic creation of labels with Smooth Inverse Frequency model
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sentence embedding models play a key role in the field of Natural Language Processing. They can be exploited for the resolution of several tasks like sentence paraphrasing, sentence similarity, and sentence clustering. LÄS MER
9. ATT UNDERVISA MED PLATTFORMAR Hur lärare uppfattar skolans digitala infrastruktur
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Skolans infrastruktur präglas alltmer av olika lärplattformar. Plattformarna är skapade av någon med en agenda och har därmed själva en agens som möjliggör eller omöjliggör olika användningssätt. När plattformarna blir en större del av skolans infrastruktur så får de också en större påverkan på skolans verksamhet. LÄS MER
10. Discovering patterns of interaction with feedback : an eye tracker study
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : Feedback plays a vital role in learning. With online learning on the rise, feedback can be given directly to each student in a way that can not be achieved in a traditional classroom with one teacher. But while the importance of feedback is well-known, little is known about how students interact with feedback. LÄS MER