Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Axelsson; Izabella Karlsson; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; bildämnet; digitalisering; bildlärare;

    Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER

  2. 2. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Paulina Heino; Kajsa Fridehäll; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Higher education; Digital tools; Digital learning platforms; Interaction; Synchronous interaction; Asynchronous interaction; Hybridundervisning; Högre utbildning; Digitala verktyg; Digitala lärplattformar; Interaktion; Synkron interaktion; Asynkron interaktion;

    Sammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER

  3. 3. Studenters användning av ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Florence Cummings; Emma Sköldeberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Education; Students; Chatbot; ChatGPT; Artificiell Intelligens; Undervisning; Studenter; Chatbotar; ChatGPT;

    Sammanfattning : Till följd av den snabbt växande AI-tekonologin syftar denna studie till att fylla det forskningsgap som finns kring hur AI används inom undervisning. Detta har gjorts genom en kvalitativ studie, baserad på intervjuer och kartläggning, som undersökt hur studenter använder sig av chatboten ChatGPT. LÄS MER

  4. 4. Online Game-Based Learning Platforms and Vocabulary Acquisition for ESL Learners in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Asia Hussein Ali; Aleksander Rudenko; [2023]
    Nyckelord :Online-game based learning platforms; gamification; vocabulary acquisition; student competition and engagement; cooperation and scaffolding.;

    Sammanfattning : Since the Covid19 pandemic there has been a rise in the use of digital platforms such as online-game based learning platforms (OGBLPs) to diversify the learning experiences of students. This paper investigates the implementation, challenges, and benefits of online game-based learning platforms for English learning of students with English as a second language (ESL) in Sweden’s upper secondary schools. LÄS MER

  5. 5. Choosing the right Learning Management System : A requirements-based comparative study at a small consulting firm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Therese Ekman; Celina Soori; [2023]
    Nyckelord :Learning Management System; LMS; Comparative study; Digital learning; List of requirements; Learning Management System; LMS; Jämförande studie; Digitalt lärande; Kravlista; Lärplattform;

    Sammanfattning : There are several hundred Learning Management Systems (LMS) avaliable today. In order to decide which LMS is a good fit for a specific company, it is important to define a list of requirements for an LMS. The purpose of this thesis was to construct a list of requirements for a small consulting firm and test a selection of LMSs. LÄS MER