Sökning: "lärplattformar"
Visar resultat 11 - 15 av 79 uppsatser innehållade ordet lärplattformar.
11. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER
12. Ett gemensamt onlineutrymme : Designförslag för hur informell kommunikation kan stöttas mellan studenter i högre utbildning på LMS
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Onlineutbildning har blivit alltmer populär studieform dels då den är billigare att bedriva och utgör större flexibilitet och tillgänglighet för studenter. Däremot har onlineutbildningar visat sig vara problematiska när det gäller studenters avsaknad av sociala interaktioner, vilket i sin tur leder till ett lägre engagemang och färre som fullföljer sin utbildning. LÄS MER
13. Naturlig interaktion i naturlig miljö : En heuristisk utvärdering av videosamtalstjänsten Gather som lärplattform
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : I och med med coronapandemins utbrott år 2020 har allt mer undervisning världen över övergått till att genomföras på distans. För detta syfte används ofta videosamtalstjänster såsom Zoom och Microsoft Teams. LÄS MER
14. Tillgänglighet i språkklassrummet : organisatoriskt stöd på skolnivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning Alsenfelt Pamp, Nina & Webb, Tina (2021). Tillgänglighet i språkklassrummet - organisatoriskt stöd på skolnivå. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER
15. Återkoppling fram till matchdag : En kvalitativ studie om sju svensklärares förhållningssätttill användandet av formativ bedömning för att utvecklaelevers läs- och skrivprogression
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I denna studie undersöks vilka förhållningssätt sju svensklärare i årskurs 7–9 har till användandet av formativ bedömning för att utveckla elevers läs- och skrivprogression. I undersökningen intervjuas sju svensklärare som arbetar och/eller har arbetat på högstadiet. LÄS MER